Preventieve oliedrukherstel reparatie l

Dit is een echte sluipmodenaar !

hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

· 
Posted: 28.04.2015 - 10:45  ·  #76
dhrgj87
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 28.04.2015 - 16:56  ·  #77
Eerst maar eens met dennis praten voor de olieherstel dat is belangrijkste weet iemand zn nickname?
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 28.04.2015 - 17:53  ·  #78
Onze forumsponsor.
Kan niet lastig te vinden zijn.

Dennis850estate
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 28.04.2015 - 18:40  ·  #79
Ik gebruik al jaren Gates riemen en skf looprollen, voldoen prima, en ik las hier ook over skf waterpompen met metalen schoepen die het gewoon goed doen. Dus ori volvo vind ik niet een must.
Volvo koopt dit soort delen ook in bij een externe partij.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 28.04.2015 - 21:24  ·  #80
SKF is een lagerfabrikant dus als die de draaiende delen niet voor elkaar krijgen, tja. Volvo is trouwens ontstaan uit SKF.

Ik heb er een skf pomp en huismerk distriset van estate services inzitten. Tpr/vparts levert dit ook. En parts4swedes levert origineel tegen minder dan de dealert.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 28.04.2015 - 22:07  ·  #81
Of het nu een Contitech,Gates, SKF riemset is,,,, het maakt niets uit, OEM Volvo is trouwens Good Year, ja die maakt ze dus ook.
Kijk uit voor de waterpomp, die moet RVS schoepjes hebben, maar als je dat bij een goedkoop adres laat doen, weet je niet wat je krijgt.
Tenzij je zelf die pomp er nog eens afhaalt om te kijken wat er daadwerkelijk in zit.
Tenslotte maakt Volvo echt zelf de waterpompen niet, en haalt ze ook lekker bij de goedkoopste om ze dan in een eigen doosje te doen en de prijs te verdubbelen.
dhrgj87
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.04.2015 - 10:27  ·  #82
Maar dat weet je bij geen ene garage wat je krijgt
Mekstra
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 29.04.2015 - 10:34  ·  #83
Quote door TPR Powerflush

Of het nu een Contitech,Gates, SKF riemset is,,,, het maakt niets uit, OEM Volvo is trouwens Good Year, ja die maakt ze dus ook.
Kijk uit voor de waterpomp, die moet RVS schoepjes hebben, maar als je dat bij een goedkoop adres laat doen, weet je niet wat je krijgt.
Tenzij je zelf die pomp er nog eens afhaalt om te kijken wat er daadwerkelijk in zit.
Tenslotte maakt Volvo echt zelf de waterpompen niet, en haalt ze ook lekker bij de goedkoopste om ze dan in een eigen doosje te doen en de prijs te verdubbelen.

Wat ik niet goed begrijp, is hoe de sterk uiteenlopende verwissel intervallen hierbinnen passen. Mijn T5 heeft een interval van 180k, maar andere modellen hebben 120k of zelfs nog iets anders.

De riem, maar zeker ook de lagers van spanrollen etc. moeten wel ook gespecificeerd zijn voor de lange intervallen, maar ik kan me niet voorstellen dat er dan ineens andere lagers, een andere waterpomp (pomp gaat geloof ik wel wat langer mee) of een betere riem wordt gebruikt.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 29.04.2015 - 10:46  ·  #84
Quote door Piet_piraat

400 voor een complete distributie is wel erg weinig inderdaad. Misschien gaat het goed hoor, maar als over een paar de boel scheurt of stukloopt omdat er prutspul in zit, ben je zuur en had je liever wat extra uitgegeven.

Je zou dit risico eigenlijk bij het bedrijf moeten laten die de spullen monteert, en hier goede afspraken over moeten maken. Jij zou als consument geen kennis van zaken nodig moeten zijn en zelf de keus maken voor een bepaald merk, dat is het werk en kennis van de garage.

Je brengt je auto heen die een gespecificeerd verwissel interval heeft, het zou de verantwoordelijkheid van het bedrijf moeten zijn om te zorgen dat jou auto weer het volgende interval kan doorlopen zonder problemen die te wijten zijn aan het gebruikte materiaal of de montage hiervan.

Misschien dat garages hier mee weg komen, omdat er bij de meeste auto's jaren tussen twee wissels inzit, meestal de auto net voor de volgende wissel weer verandert van eigenaar, etc.
dhrgj87
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.04.2015 - 14:15  ·  #85
Afspraak is gemaakt met dennis en kan mn eigen olie behouden is pas 5k oud :D
AvHV70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.04.2015 - 15:44  ·  #86
Zodra ik met mijn telefoon doorheb hoe die berichten te attachen (ik ken de methodiek - ligt aan mij) post ik een paar fotos die pa appte. Holy.. en dan de opmerking van de dealer erachter aan..

Zit er in de directe regio van Rotterdam ook een Dennis?
reinoutsmit
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 42
Homepage: watersportspics.co…
Subject:

· 
Posted: 30.04.2015 - 17:49  ·  #87
Quote door AvHV70

Zit er in de directe regio van Rotterdam ook een Dennis?

Gewoon naar Dennis gaan, kost je uurtje A15 afrijden en dan ben je er, zeker met een Volvo ben je er voordat je het doorhebt (mijn ervaring althans)
dhrgj87
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.05.2015 - 15:51  ·  #88
Ik zit nu nog bij dennis en obbe auto is bijna klaar van oliedruk herstel super service tips en informatie :D :thumb: trouwens ook super van dit forum de klok spandoek en bloemstukken toffe gebaar forum members! :D
davyv70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.05.2015 - 20:21  ·  #89
Is het bij een t5 dus ook echt noodzakelijk of viel het mee.en wat kost deze reparatie als ik het vragen mag
dhrgj87
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.05.2015 - 21:09  ·  #90
Bij mij was het echt nodig kromme ringen en lichte lekkage al dus het is stom als je het niet doet kost je 200 en is echt de moeite waard

Selected quotes for multi-quoting:   0