Preventieve oliedrukherstel reparatie l

Dit is een echte sluipmodenaar !

626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

· 
Posted: 02.09.2015 - 19:17  ·  #121
Quote door sweetsweed

Bij mij wordt om de 10000 km olie ververst heeft 270000 gelopen 140 pk 2001.Wordt vaak wel korte afstanden meegereden verstandig omdat te doen ?of komt het procentueel gezien bijna niet voor(een Volvo gaat toch niet stuk) :D

ik denk dat verdunning van de olie met benzine door korte stukjes juist een versnellende slijtagefactor is in deze..
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 16.09.2015 - 22:04  ·  #122
Gisteravond eveneens deze preventieve reparatie uitgevoerd, de auto was toch toe aan een olieverversing. Alle rubbers zagen er prima uit. Overigens niet normaal met hoeveel boutjes dat carter aan het onderblok vast zit geschroefd.
Appie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 16.12.2015 - 09:42  ·  #123
Mijn olielampje brandt na het starten 2 of 3 seconde langer dan de rest, maar gaat verder tijdens het rijden niet meer aan. Ik dacht dat het zo hoort, maar dankzij dit topic ga ik me toch een beetje zorgen maken. Is het te doen om de ringetjes tijdens een klusmeeting te vervangen?
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 16.12.2015 - 09:52  ·  #124
Quote door Appie

Mijn olielampje brandt na het starten 2 of 3 seconde langer dan de rest, maar gaat verder tijdens het rijden niet meer aan. Ik dacht dat het zo hoort, maar dankzij dit topic ga ik me toch een beetje zorgen maken. Is het te doen om de ringetjes tijdens een klusmeeting te vervangen?

als je het héle topic hebt gelezen, zou je ook gezien hebben dat het de benzinemotoren betreft..
hoe is het met de olie zelf? is dit superdunne 0W30 of is ie misschien aan vervanging toe?
Appie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 16.12.2015 - 10:07  ·  #125
:shame: :shame:

Geen idee hoe het met de olie is. Bij aanschaf (5k geleden) is de olie vervangen, zal vanavond eens kijken wat er ingegaan is.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 16.12.2015 - 11:27  ·  #126
Ik heb t bij een sleutelmeeting gedaan. 5 uur bezig geweest. Enigszins risicovol. Maar kan als je vroeg begint. Maar mss domme vraag: zit er genoeg olie in?
StephanD
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 16.12.2015 - 14:05  ·  #127
Quote door Appie

Dennis geeft eerder in dit topic aan dat deze preventieve ingreep alleen voor de benzineversies van toepassing is. Ik dacht wel in Vida te zien dat dezelfde aanzuigbuis in de diesel gebruikt wordt, maar misschien tast alleen benzine het rubber aan.

Ik heb de o ringen in september door Volvoservice laten vervangen (148.000km).
Tijden de eerste keer starten met nieuwe olie instrueerde Kuba me de motor bij aanslaan direct weer uit te zetten om de olie de kans te geven in het (nog lege) nieuwe filter te lopen, waarna bij een 2e keer starten het lampje meteen uit zou gaan.

Bij de eerste keer starten kwam direct de melding “geen oliedruk” en je kon dit ook aan de motor horen. 2e keer starten niet meer.

Sindsdien let ik bij het starten speciaal op het olielampje. Dat gaat bij mij ook als laatste uit. De melding geen oliedruk verschijnt nooit, en behalve bij starten brand het olielampje ook nooit. Ik heb er voorheen nooit op gelet. Als ik hem uitzet en direct nog eens start gaat ie sneller uit. Ik ging er vanuit dat dit normaal is. Gebruikte olie is de Castrol 0W30 A5/B5 (Edge professional met Volvo logo) zoals in mijn auto op de sticker aangegeven.

De o ringen waren bij mij nog niet slecht. De motor was niet zo schoon als op de foto’s hierboven, waarschijnlijk doordat de 1e eigenaar de verversingstermijn van 30K wat overschreden heeft en de dealer niet de voorgeschreven kwaliteit olie gebruikte.
Sinds ik de auto heb (88.000km) wordt de olie om 10-12K vervangen door de voorgeschreven kwaliteit.
Dekkert
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 17.12.2015 - 20:46  ·  #128
Doet Dennis deze reparatie nog steeds?
en zo ja, Dennis kom je naar de meeting?
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 17.12.2015 - 21:04  ·  #129
Dennis(volvoservice) doet deze reparatie nog steeds, naar de meeting komt hij niet denk ik. Je kunt beter afspraak maken bij hem in het bedrijf.....
Dekkert
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 17.12.2015 - 21:07  ·  #130
welk bedrijf werkt hij? (ik zal ff beter lezen) vooral waar..
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.12.2015 - 21:11  ·  #131
Volvoservice.eu in elst
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 17.12.2015 - 23:06  ·  #132
Quote door Dekkert

welk bedrijf werkt hij? (ik zal ff beter lezen) vooral waar..

Klik even op de bovenaan vermeldde sponsoren! VolvoService
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 18.12.2015 - 09:04  ·  #133
Hoe serieus is dit, zie uiteenlopende reacties. Natuurlijk is preventief nooit verkeerd. maar heb laats mijn automaat en mijn motor ook geflush daarna is er Motorolie Shell Helix Ultra ECT 5W/30 in de motor gegaan + top end treatment wat dat ook mag wezen en ook nog een nieuw oliefilter dat is 23-11-2015 geweest.

zit er wel aan tedenken, maar voel er niks voor om het nu te doen net na de bovenstaande dingen. al moet het denk ik wel keer gebeuren, als het echt serieus is s60 2002 2,4I (bifeul) auto heeft namelijk 340 gelopen, en rij elke maand 2500-3000 erbij. en vervang het om de 10k dus word weer rond feb-maart maar weet niet hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan. :shame:
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.12.2015 - 09:16  ·  #134
Helaas heeft het allemaal niets te maken met het onderhoud dat je hebt uitgevoerd maar met het rubber van de o-ringen en de constructie van de aanzuigbuis. Ik heb de mijne bij 396.000 gedaan. Die waren wel aan vervanging toe. Ringen waren in dikte gehalveerd en gaven dus speling. Lastige is dat je pas weet hoe t zit als je de boel los hebt.
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 18.12.2015 - 09:21  ·  #135
Quote door grrroovedude

Helaas heeft het allemaal niets te maken met het onderhoud dat je hebt uitgevoerd maar met het rubber van de o-ringen en de constructie van de aanzuigbuis. Ik heb de mijne bij 396.000 gedaan. Die waren wel aan vervanging toe. Ringen waren in dikte gehalveerd en gaven dus speling. Lastige is dat je pas weet hoe t zit als je de boel los hebt.

Dan zit er niks anders op dan bij de volgende verversing de boel los te draaien =) krijg je toch een raar onderbuik gevoel van,

Selected quotes for multi-quoting:   0