prijslijst originele onderdelen

brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

prijslijst originele onderdelen

· 
Posted: 30.05.2016 - 16:47  ·  #1
Bestaan er ook overzichten of programma's waarin de kosten van Originele Volvo-onderdelen staan (bv. net zoals VW dat heeft)?
Ik vind het vervelend om eerst de dealer te moeten bellen, een prijs op te vragen en als het al te duur uitvalt vervolgens bij een ander het onderdeel te kopen. Dat vind ik niet fair t.o.v. de dealer.

Ik had verwacht mogelijk iets in Vida aan te treffen, maar heb daar niets gevonden.
BlackSpider
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: prijslijst originele onderdelen

· 
Posted: 30.05.2016 - 18:25  ·  #2
parts4swedes.nl dan wel skandix.de kom je denk ik een heel eind mee :thumb:
Jan2855
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.05.2016 - 19:35  ·  #3
Misschien zijn hier wel prijzen voor je te vinden.

Jan
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.05.2016 - 22:14  ·  #4
Top!
Die kende ik nog niet: http://www.volvopartswebstore.com
Dat schiet een heel eind op!
Ik zal meteen eens checken of de prijzen in NL daarmee in lijn zijn.
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.05.2016 - 22:40  ·  #5
Net even de prijs van een deurrubber vergeleken.
Als dat maatgevend is moet je het dollarteken vervangen door een € teken + 5%
lerren
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.05.2016 - 23:06  ·  #6
Quote door brulkjaer

Dat vind ik niet fair t.o.v. de dealer.

Dat is toch hartstikke fair, gewoon een prijsvergelijk maken. De dealer weet natuurlijk ook wel dat ze 95% van de tijd gruwelijk veel duurder zijn dan exact hetzelfde OEM-onderdeel maar dan met het Volvo-logo er van af geslepen ----> dat is niet fair. Dat is hun eigen beleid dat je ze dan vaak te duur vindt.

Offertes maken hoort bij zaken doen en afgewezen worden dus ook. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je prijzen vergelijkt, ook die van de dealer. Als die dan duurder blijkt voor exact hetzelfde onderdeel (lees: merk onderdeel, met of zonder Volvo-logo..) dan mag je dat gewoon zeggen aan de dealer. Als de dealer je niet meer offertes wilt geven omdat je vaak niet koopt dan moet hij dat maar zeggen dan. Ik vraag ook regelmatig prijzen op en koop vaak niet, maar heel soms blijkt de dealer verrassend iets goedkoper (geen verzendkosten...) en koop ik het wel daar. Nooit een vervelende reactie gehad. Dan zeg ik ook netjes dat ik het te duur vindt. Als ze daar echt een probleem mee hadden, verlagen ze de prijzen wel. Maar dat doen ze niet omdat het gros van de mensen hier geen inzicht/verstand van hebben en hun auto gewoon bij de dealer laten onderhouden en repareren. De verkoop van onderdelen zo los aan zelf-sleutelaars zal minimaal zijn schat ik in.

Ik zou zeggen: gewoon blijven doen, dan weet je de meest actuele en directe prijs van een officieel Volvo-onderdeel en wordt je soms verrast :D !
owen
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.10.2016 - 18:20  ·  #7
Ik vraag altijd de dealer ook even te kijken! Laats met heel veel korting een nieuwe deurstrip (zwart plastic) gekocht omdat een dealer die intern te koop had staan... daar kon geen website tegen op. Volvo garages weten echt wel dat wat ze vragen veel geld is.

Ps die deurstrips zitten echt goed vast zeg... mooi geklikt en met pasgaatjes er naast voor de exacte positie.

Selected quotes for multi-quoting:   0