Quote door Thomox
Nu ben ik nog meer offertes aan het opvragen bij verschillende inbouwers, maar bij een aantal word ik toch geadviseerd om Vialle LPi te nemen.
Dat systeem is +/-€500 duurder.
Nu kan ik me dat nog wel over het hart verkrijgen indien dat voordelen biedt. Iemand een idee of dat zo is?
Zuiniger?
Eerder overschakelen van benzine naar LPG?
Waarom ze dat adviseerden had je beter aan die inbouwers kunnen vragen. (Wij van WC-eend....)
Ze adviseren een merk wat €500 duurder is maar vergeten te vertellen waarom ze deze adviseren? Dit plus het feit dat er een LPG opvoerpomp in zit die als hij kapot gaat rond de €700 kost zou mij er al toe besluiten om geen Vialle te nemen. Natuurlijk zullen ze zeggen dat het slechts zelden gebeurt maar het zal jou/mij gebeuren na 30 maanden! Als hij nooit kapot gaat laten ze dan maar 10 jaar garantie geven op dit kwetsbare onderdeel, want dit is het meest kwetsbare onderdeel van de hele installatie. De andere merken hebben geen opvoerpomp en dat elimineert gelijk de grootste reparatie die je kan overkomen want de rest van een LPG installatie is goedkope en simpele techniek.
Kies een betrouwbare inbouwer en gewoon Prins, Vogels of BRC zou ik adviseren. Je wilt LPG om goedkoop te rijden en dan moet je geen risico willen lopen.
Bij Prins bepaal je enigszins zelf wanneer hij overschakelt door de temperatuur waarbij hij overschakelt zo laag mogelijk te zetten. Zal bij de andere ook wel kunnen.
Ik heb een Prins installatie en hij rijdt als de bliksem en was gratis! (Zat al in de auto!) Overschakelen naar benzine of andersom merk je niet.