Hallo, 'voor het eerst hier op het forum.
Ik heb een v70 2.5d uit 99. Sinds een tijdje, eigenlijk nadat de bovenste koelslang was geknapt, heb ik problemen met het koelsysteem.
Het niveau van de koelvloeitstof daalt telkens behoorlijk, zeker nadat ik een lange rit heb gemaakt, ik hou van doorrijden.
Vaak gaat de volgende ochtend, wanneer de motor nog koud is, na 5 minuten rijden het lampje branden van de koelvloeistof. Direct auto aan de kan en niveau en: deze blijkt onder de min-streep te staan. Echter wanneer ik de dop voorzichtig losdraai, dan vult het tankje zich praktisch weer volledig.
Inmiddels heeft zich bovenstaand probleem zich al een aantal keren voorgedaan. Ik ben er al mee naar een garage geweest, waar ze de koelslangen hebben vervangen en het systeem hebben afgeperst.
Echter het probleem blijft zich voordoen, ook nadat ze bij de garage het systeem enkele uren onder druk hebben gezet.
Vannochtend was de zoveelste keer, gisteren een langere rit gereden, 180km, vannochtend na 5 minuten ging het lampje van de koelvloeistof branden. Auto aan de kant gezet en niveau gecheckt.. DEze was wederom onder de min-streep. De op losdraaien van het tankje zorgde ervoor dat het niveau weer iets steeg, maar er zat beduidend minder koelvloeistof in dan een aantal dagen geleden.
Wat kan hier aan de hand zijn? Ik ben zelf een grote n00b op autogebied, maar wel een erg grote volvo liefhebber. Ik dagelijks of er iets onder de auto ligt, maar de vloer onder de auto is altijd kurkdroog.
Is het een lekke koppakking? kan de airco (die af en toe onregelmatig koelt) van invloed zijn? Kan het probleem zijn onstaan zijn nadat de koelslang geknapt is? (wonderwel gebeurde dit op de parkeerplaats bij het tankstation vlak bij mijn huis)
Ik heb een v70 2.5d uit 99. Sinds een tijdje, eigenlijk nadat de bovenste koelslang was geknapt, heb ik problemen met het koelsysteem.
Het niveau van de koelvloeitstof daalt telkens behoorlijk, zeker nadat ik een lange rit heb gemaakt, ik hou van doorrijden.
Vaak gaat de volgende ochtend, wanneer de motor nog koud is, na 5 minuten rijden het lampje branden van de koelvloeistof. Direct auto aan de kan en niveau en: deze blijkt onder de min-streep te staan. Echter wanneer ik de dop voorzichtig losdraai, dan vult het tankje zich praktisch weer volledig.
Inmiddels heeft zich bovenstaand probleem zich al een aantal keren voorgedaan. Ik ben er al mee naar een garage geweest, waar ze de koelslangen hebben vervangen en het systeem hebben afgeperst.
Echter het probleem blijft zich voordoen, ook nadat ze bij de garage het systeem enkele uren onder druk hebben gezet.
Vannochtend was de zoveelste keer, gisteren een langere rit gereden, 180km, vannochtend na 5 minuten ging het lampje van de koelvloeistof branden. Auto aan de kant gezet en niveau gecheckt.. DEze was wederom onder de min-streep. De op losdraaien van het tankje zorgde ervoor dat het niveau weer iets steeg, maar er zat beduidend minder koelvloeistof in dan een aantal dagen geleden.
Wat kan hier aan de hand zijn? Ik ben zelf een grote n00b op autogebied, maar wel een erg grote volvo liefhebber. Ik dagelijks of er iets onder de auto ligt, maar de vloer onder de auto is altijd kurkdroog.
Is het een lekke koppakking? kan de airco (die af en toe onregelmatig koelt) van invloed zijn? Kan het probleem zijn onstaan zijn nadat de koelslang geknapt is? (wonderwel gebeurde dit op de parkeerplaats bij het tankstation vlak bij mijn huis)