Probleem met benzine toevoer

En even voorstellen

StefanK
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

Probleem met benzine toevoer

· 
Posted: 06.10.2024 - 16:21  ·  #1
Hallo mijn naam is Stefan en ben nieuw op dit forum.
Ik ben al jaren een bezitter van een mooie v70. Voor mijn huidige reed ik v70 Summum D5, "wereld auto"< Maar door de huidige regels mocht ik helaas daar niet meer de stad mee in. Ben nu in het bezit van 2.4-liter vijfcilinder Volvo V70. uit 2005.
Dit is een geimporteerde auto. Op 12-12-2020 (bijna 4 jaar geleden) is de Volvo V70 met kenteken J 845 LF naar Nederland gekomen en was toen 15 jaar, 11 maanden en 11 dagen oud.
Ik heb een probleem met de benzine toevoer, na 10 km rijden ontstaat er een druk verschil in de tank waardoor de benzine toevoer niet goed is. De motor stopt ermee. ( in de Schiphol tunnel ) Als ik de (vervangen) benzine dop half open draai kan ik weer verder rijden. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, hij geeft ook gelijk een brandstof storing aan. Omdat de auto geïmporteerd is uit USA heeft ie volgens mij een andere benzine tank. ( andere regels in California ) Ik heb hier al een keer een probleem mee gehad en moest via omwegen een nieuwe brandstof pipe bestellen. Via een omweg omdat USA niet levert aan europa>
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit probleem? Verstopt EVAP-klepsysteem (ventilatieklep of koolstoffilter)? Verstopte of defecte brandstoftankontluchting? Defecte drukregelklep? Bij het uitlezen komt er niets voorbij? Dus lastig te zeggen wat het is. Wie heeft dit probleem eerder aan de hand gehad? Vriendelijke groet Stefan Kruger
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Probleem met benzine toevoer

· 
Posted: 07.10.2024 - 09:54  ·  #2
Klinkt als een verstopte tankontluchting, dat zit in de dop - tenminste hier in de EU voor zover mij bekend. Het kan zijn dat het ventileren van benzinedamp naar de buitenlucht niet is toegestaan in Californië en dat er daarom een ander systeem is. Dat zou wel in VIDA te vinden moeten zijn lijkt me, maar zo handig ben ik daar ook niet in. Wellicht dat iemand anders je daarmee kan helpen, o.b.v. je VIN nummer.
Als het wel werkt nadat de dop los is geweest, dan zit het dus daar waarschijnlijk. EVAP systeem is ook wel een goede, dat systeem is er om benzinedampen af te vangen en te recirculeren voor verbranding dacht ik.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 07.10.2024 - 13:09  ·  #3
Tankdop is wel de grote verdachte zou ik zeggen. Ik lees dat je de tankdop al vervangen hebt?
Er staat in vida een ander tankdop onderdeelnr voor US dan europa.
tevens zijn er twee onderdeelnummers voor de vulpijp met vermelding ene voor loodvrije en andere voor loodhoudende benzine. en 2 verschillende brandstoftanken 70 en 80 liter zie bijlage

(In vida ben ik, omdat via us is gegaan, er maar vanuit dat het een automaat is, maakt verder denk ik overigens niets uit voor gegevens)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 07.10.2024 - 14:14  ·  #4
StefanK
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.10.2024 - 22:46  ·  #5
Ha dank voor alle hulp, Ik ga deze donderdag even met de garage uitzoeken wat het kan zijn, Volgens VIDA zou het ook een klep kunnen zijn in het Evap systeem. Word vervolgd. Ik laat weten wat het nieuws is donderdag.
StefanK
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.10.2024 - 17:12  ·  #6
Hallo , De auto is weer gemaakt. Bij de eerste twee uitlezingen kwam niet naar voren dat de brandstof druk regelaar er af en toe mee ophoud. Bij een derde uitlezing opeens wel. Deze is nu vervangen. De auto rijd weer als een zonnetje. Probleem opgelost!
Steven
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.10.2024 - 11:23  ·  #7
Dat is fijn nieuws.
Prettige kilometers gewenst!
GRUNNS60
Erelid
Geslacht: