Hallo mijn naam is Stefan en ben nieuw op dit forum.
Ik ben al jaren een bezitter van een mooie v70. Voor mijn huidige reed ik v70 Summum D5, "wereld auto"< Maar door de huidige regels mocht ik helaas daar niet meer de stad mee in. Ben nu in het bezit van 2.4-liter vijfcilinder Volvo V70. uit 2005.
Dit is een geimporteerde auto. Op 12-12-2020 (bijna 4 jaar geleden) is de Volvo V70 met kenteken J 845 LF naar Nederland gekomen en was toen 15 jaar, 11 maanden en 11 dagen oud.
Ik heb een probleem met de benzine toevoer, na 10 km rijden ontstaat er een druk verschil in de tank waardoor de benzine toevoer niet goed is. De motor stopt ermee. ( in de Schiphol tunnel ) Als ik de (vervangen) benzine dop half open draai kan ik weer verder rijden. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, hij geeft ook gelijk een brandstof storing aan. Omdat de auto geïmporteerd is uit USA heeft ie volgens mij een andere benzine tank. ( andere regels in California ) Ik heb hier al een keer een probleem mee gehad en moest via omwegen een nieuwe brandstof pipe bestellen. Via een omweg omdat USA niet levert aan europa>
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit probleem? Verstopt EVAP-klepsysteem (ventilatieklep of koolstoffilter)? Verstopte of defecte brandstoftankontluchting? Defecte drukregelklep? Bij het uitlezen komt er niets voorbij? Dus lastig te zeggen wat het is. Wie heeft dit probleem eerder aan de hand gehad? Vriendelijke groet Stefan Kruger
Ik ben al jaren een bezitter van een mooie v70. Voor mijn huidige reed ik v70 Summum D5, "wereld auto"< Maar door de huidige regels mocht ik helaas daar niet meer de stad mee in. Ben nu in het bezit van 2.4-liter vijfcilinder Volvo V70. uit 2005.
Dit is een geimporteerde auto. Op 12-12-2020 (bijna 4 jaar geleden) is de Volvo V70 met kenteken J 845 LF naar Nederland gekomen en was toen 15 jaar, 11 maanden en 11 dagen oud.
Ik heb een probleem met de benzine toevoer, na 10 km rijden ontstaat er een druk verschil in de tank waardoor de benzine toevoer niet goed is. De motor stopt ermee. ( in de Schiphol tunnel ) Als ik de (vervangen) benzine dop half open draai kan ik weer verder rijden. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, hij geeft ook gelijk een brandstof storing aan. Omdat de auto geïmporteerd is uit USA heeft ie volgens mij een andere benzine tank. ( andere regels in California ) Ik heb hier al een keer een probleem mee gehad en moest via omwegen een nieuwe brandstof pipe bestellen. Via een omweg omdat USA niet levert aan europa>
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit probleem? Verstopt EVAP-klepsysteem (ventilatieklep of koolstoffilter)? Verstopte of defecte brandstoftankontluchting? Defecte drukregelklep? Bij het uitlezen komt er niets voorbij? Dus lastig te zeggen wat het is. Wie heeft dit probleem eerder aan de hand gehad? Vriendelijke groet Stefan Kruger