toch maar even gekeken, er zit een klein gaatje in de stalen velgen, daardoor heen zie je lege schroefdraad, dus ik heb ze gelukkig niet over het hoofd gezien, en de velgen er scheef onder
Maar dat had ik met proefrijden met de "nieuwe" winterbanden waarschijnlijk wel gemerkt dan
Bij de classics hadden we inderdaad een "boutje met een pin". Dit was bedoeld om je lichtmetalen velgen op dezelfde manier te monteren als ze eraf kwamen. Dit paste, bij lichtmetaal, maar op één manier. Bij imitatie stalen velgen zat deze pin altijd in de weg want de gaatjes correspondeerden vaak niet goed, dus tijdelijk verwijderen. Bij origineel Volvo zat het meestal wel goed. Tegenwoordig, dus vanaf de V70N wordt deze pin niet meer gemonteerd, en dus ook geen boutje. Dit boutje is volgens mij trouwens een noodoplossing om bovenstaand probleem te omzeilen. Je kunt gewoon alle soorten velgen monteren zonder je zorgen te maken over de juiste manier mits de essentiële waarden, ET, steek en naafgat-diameter goed zijn. Succes!
Groet, Hans.
trouwens: het bewuste boutje is M6. Dit kan het nooit winnen van de vijf wielbouten. Die houden alles op hun plaats!
Als het pinnetje niet past in de stalen velg dan haal je het eruit en vervangt dat door een gewoon M6 boutje. Hoef je ook geen gaten te verboren. Zo iets duidelijker?