Onlangs kreeg ik een storing op het display van mn S60 D5 (130.000 km gelopen); "motor management service vereist". Auto was niet meer vooruit te branden en schoot af en toe in noodloop. Wanneer hij niet in noodloop stond had hij af en toe geen turbo en dan weer wel.
Auto laten uitlezen (bij Bosch service center) waaruit naar voren kwam dat er een probleem met het DPF was (zie bijgesloten afbeeldingen). Later kreeg ik ook nog een keer de melding op het display "roet filter vol".
Ik heb momenteel nog garantie op de auto echter heb ik de auto aan de andere kant van het land gekocht dus even heen en weer rijden is er niet bij. Contact gehad met de garage waar ik de auto heb gekocht en die adviseert mij om de auto ook nog bij de dealer te laten uitlezen om te kijken wat daar uit komt. Nou heb ik vandaag de auto nog eens gestart en wat blijkt, auto rijd weer normaal en geen meldingen meer te bekennen. Echter ben ik er toch niet helemaal gerust op al kan het natuurlijk zo zijn dat het DPF inmiddels toch uit zichzelf heeft geredeneerd. Echter ik rij voornamelijk grote weg kilometers dus zou niet verwachten dat ik dan deze meldingen krijg. Waar ik een beetje voor wil waken is dat ik straks (wederom) problemen met het DPF krijg buiten de garantie periode.
Wat zijn jullie ideeën/vermoedens? Zou toch graag willen uitsluiten dat er geen andere achterliggende oorzaak is dat er voor zorgt dat het DPF niet/of niet goed regenereert.
Auto laten uitlezen (bij Bosch service center) waaruit naar voren kwam dat er een probleem met het DPF was (zie bijgesloten afbeeldingen). Later kreeg ik ook nog een keer de melding op het display "roet filter vol".
Ik heb momenteel nog garantie op de auto echter heb ik de auto aan de andere kant van het land gekocht dus even heen en weer rijden is er niet bij. Contact gehad met de garage waar ik de auto heb gekocht en die adviseert mij om de auto ook nog bij de dealer te laten uitlezen om te kijken wat daar uit komt. Nou heb ik vandaag de auto nog eens gestart en wat blijkt, auto rijd weer normaal en geen meldingen meer te bekennen. Echter ben ik er toch niet helemaal gerust op al kan het natuurlijk zo zijn dat het DPF inmiddels toch uit zichzelf heeft geredeneerd. Echter ik rij voornamelijk grote weg kilometers dus zou niet verwachten dat ik dan deze meldingen krijg. Waar ik een beetje voor wil waken is dat ik straks (wederom) problemen met het DPF krijg buiten de garantie periode.
Wat zijn jullie ideeën/vermoedens? Zou toch graag willen uitsluiten dat er geen andere achterliggende oorzaak is dat er voor zorgt dat het DPF niet/of niet goed regenereert.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).