Heb begin Maart een nette Volvo 2.5T uit 2003 gekocht.
Als eerste is de distributieriem vervangen, inclusief de waterpomp en de multiriem, net als het interieurfilter, luchtfilter, de olie en het oliefilter en de bougies.
Daarna ontstonden er wat problemen, de auto sloeg bijvoorbeeld af tijdens het schakelen.
De auto is naar de garage geweest en die constateerde een defecte luchtmassameter met de opmerking dat de carterdruk hoog is.
aanvankelijk reed de auto weer redelijk, maar niet goed.
het motorstoringlampje ging branden en de auto ging terug naar de garage.
de computer in de auto had valse lucht gedetecteerd, maar de carterdruk die te hoog is moest ook worden verholpen.
de garage heeft uitgelegd dat wanneer de carterventilatie verstopt zit, dit zeker van invloed is op het lopen van de motor.
nu de carterventilatie helemaal vervangen is, loopt de auto echt heel mooi.
het probleem met de valse lucht is ook aangepakt, het bleek een lekkende uitlaatspruitstukpakking te zijn.
Als eerste is de distributieriem vervangen, inclusief de waterpomp en de multiriem, net als het interieurfilter, luchtfilter, de olie en het oliefilter en de bougies.
Daarna ontstonden er wat problemen, de auto sloeg bijvoorbeeld af tijdens het schakelen.
De auto is naar de garage geweest en die constateerde een defecte luchtmassameter met de opmerking dat de carterdruk hoog is.
aanvankelijk reed de auto weer redelijk, maar niet goed.
het motorstoringlampje ging branden en de auto ging terug naar de garage.
de computer in de auto had valse lucht gedetecteerd, maar de carterdruk die te hoog is moest ook worden verholpen.
de garage heeft uitgelegd dat wanneer de carterventilatie verstopt zit, dit zeker van invloed is op het lopen van de motor.
nu de carterventilatie helemaal vervangen is, loopt de auto echt heel mooi.
het probleem met de valse lucht is ook aangepakt, het bleek een lekkende uitlaatspruitstukpakking te zijn.