Probleempje bij rijden op LPG ...

...

Subject:

Re: Probleempje bij rijden op LPG ...

· 
Posted: 28.10.2013 - 19:49  ·  #16
Dat zou ik ook verwachten. Echter moet je wel bedenken dat gas veel gevoeliger is. Toch blij ik hier denken aan een vacuumprobleem! Kan de motor nog zo slecht lopen op gas zo goed kan het dan nog gaan op benzine. ;)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 28.10.2013 - 19:50  ·  #17
Goed mogelijk.
...

Subject:

· 
Posted: 28.10.2013 - 20:31  ·  #18
Quote door Trissy1979

Dat zou ik ook verwachten. Echter moet je wel bedenken dat gas veel gevoeliger is. Toch blij ik hier denken aan een vacuumprobleem! Kan de motor nog zo slecht lopen op gas zo goed kan het dan nog gaan op benzine. ;)

Niet alles heeft met vacuum lekkage te maken.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 28.10.2013 - 20:39  ·  #19
Misschien maar eens rijden met Vida aangesloten.
Ik ben nieuwsgierig naar de waardes, welke hier na voren komen.
...

Subject:

· 
Posted: 28.10.2013 - 20:48  ·  #20
Lijkt me inderdaad geen verkeerd plan in deze! ;) Zo kan je wel een hoop uitsluiten.
robbbie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.11.2013 - 12:32  ·  #21
zou door de gasboer diagnose laten stellen. kunnen injectoren zijn (scheef of kapot), valse lucht langs injectoren (opnieuw erin laten persen of laten kitten) of toch bougie.
heb het alle drie al meegemaakt. ga naar mesman in son, was heel goed en niet duur.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 01.11.2013 - 12:42  ·  #22
Bougie is inmiddels uitgesloten, ik heb er al een nieuwe set originele Volvo bougies ingezet :)

Ik hoop met Enno een datum/tijdtsip te kunnen vinden om hem daar eens rijdend uit te kunnen lezen, ik heb veel liever met echte merk/type liefhebbers van doen als 'universeel' bedrijven.

Mocht daar nog steeds niet uitkomen... dan is een goede gasboer idd de volgende stap.
...

Subject:

· 
Posted: 01.11.2013 - 13:23  ·  #23
Enno heeft behoorlijk wat ervaring met gassystemen. Ik vermoed dat hij wel iets gaat vinden! ;)
RoyvW
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.11.2013 - 14:23  ·  #24
Dit probleem heb ik ook en is een Vialle probleem. Het zijn de LPG injectoren die los zitten. Mij gebeurt dit wanneer ik van de snelweg af kom en de auto laat uitrollen op de motor. Het zijn volgens mij de rubbertjes/buisjes die de LPG injectoren afsluiten van de buitenwereld, deze worden op den duur slecht waardoor er dus een "vacuum" lekkage is en er even een cilinder wegvalt (stotteren) wegens bevriezing van de injector als ik me niet vergis. Je krijgt dan de melding Service Spoed - Rijdt langzaam en moet dan inderdaad een minuut op benzine rijden voodat je dan kunt overschakelen naar LPG.

Kijk even in het volgende topic;

Klik

Daar staat ook ergens een link naar het volvo-forum waar iemand dit stap voor stap heeft beschreven met foto's. Volgens mij kost bij Mesman de reparatie €180,- maar dan is het ook opgelost. Ik ben zelf nog niet geweest omdat ik geen tijd heb gehad.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.11.2013 - 20:38  ·  #25
Quote door RoyvW

Dit probleem heb ik ook en is een Vialle probleem. Het zijn de LPG injectoren die los zitten. Volgens mij kost bij Mesman de reparatie €180,-

Bingo !!

Dat had ik natuurlijk ook zelf kunnen vinden :sleep: maar zoals gezegd... motorfietsen sleutel ik in en uit elkaar, geen probleem...maar auto's heb ik nooit iets mee gedaan, ik had dan ook geen referentie.

Enno gaat wat spullen inslaan en verhelpt het voor, schatting, 80 euro :)

Verder is de S60 door Enno helemaal uitgelezen, rijdend, stilstaand enz.
Ik had al aangegeven dat ik het gewoon via zijn bedrijf wilde doen en dus niet voor niets hoefde maar alles voor bijzonder schappelijke prijs :)

Conclusie is eigenlijk dat er geen foutmeldingen te vinden zijn. Alleen tijdens het rijden hadden we het 'geluk' net even zo'n stottermomentje mee te maken, foutmelding "misfire". Eea zou met vastzetten injector dus helemaal opgelost moeten zijn.

Verder gaf Enno aan dat een nieuwe luchtmassa meter en een nieuwe voorste lamba sonde geen kwaad kunnen .
Maar... even erover nagedacht... auto rijdt goed, misschien zou hij dan nog wat zuiniger gaan rijden maar voor ik dan die kosten eruit heb....
Zolang hij goed rijdt en er geen foutmeldingen op komen mag hij het zo blijven doen, tenzij ik een loterij win, dan mogen die ook gelijk vervangen worden :)

Op naar de reparatie, uiteraard laat ik dan even weten hoe dat gaat :)
...

Subject:

· 
Posted: 02.11.2013 - 21:07  ·  #26
Super man! Mooi dat het weer voor elkaar gaat komen! ;)
RoyvW
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2013 - 19:44  ·  #27
Quote door Baksteen

Quote door RoyvW

Dit probleem heb ik ook en is een Vialle probleem. Het zijn de LPG injectoren die los zitten. Volgens mij kost bij Mesman de reparatie €180,-

Bingo !!

Dat had ik natuurlijk ook zelf kunnen vinden :sleep: maar zoals gezegd... motorfietsen sleutel ik in en uit elkaar, geen probleem...maar auto's heb ik nooit iets mee gedaan, ik had dan ook geen referentie.

Enno gaat wat spullen inslaan en verhelpt het voor, schatting, 80 euro

Verder is de S60 door Enno helemaal uitgelezen, rijdend, stilstaand enz.
Ik had al aangegeven dat ik het gewoon via zijn bedrijf wilde doen en dus niet voor niets hoefde maar alles voor bijzonder schappelijke prijs :)

Conclusie is eigenlijk dat er geen foutmeldingen te vinden zijn. Alleen tijdens het rijden hadden we het 'geluk' net even zo'n stottermomentje mee te maken, foutmelding "misfire". Eea zou met vastzetten injector dus helemaal opgelost moeten zijn.

Verder gaf Enno aan dat een nieuwe luchtmassa meter en een nieuwe voorste lamba sonde geen kwaad kunnen .
Maar... even erover nagedacht... auto rijdt goed, misschien zou hij dan nog wat zuiniger gaan rijden maar voor ik dan die kosten eruit heb....
Zolang hij goed rijdt en er geen foutmeldingen op komen mag hij het zo blijven doen, tenzij ik een loterij win, dan mogen die ook gelijk vervangen worden :)

Op naar de reparatie, uiteraard laat ik dan even weten hoe dat gaat :)

Mooi om te horen dat het wordt gemaakt. Foutmelding misfire kan ik even niet plaatsen, je kunt namelijk geen misfire krijgen met een injectie systeem, dit is bij de oudere dampgassytemen wel het geval. Het zal dan inderdaad te maken hebben met het loszitten van de injectoren.

Dat is trouwens geen cent te veel voor de reparatie, ik weet toevallig nog iemand met een soortgelijk probleem. O-)
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2013 - 15:23  ·  #28
Quote door RoyvW

Mooi om te horen dat het wordt gemaakt. Dat is trouwens geen cent te veel voor de reparatie, ik weet toevallig nog iemand met een soortgelijk probleem. O-)

Ik zal je op de hoogte houden van hoe eea loopt, persoonlijk heb ik er alle vertrouwen in iig ! ')
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.12.2013 - 17:36  ·  #29
Quote door Baksteen

Quote door RoyvW

Mooi om te horen dat het wordt gemaakt. Dat is trouwens geen cent te veel voor de reparatie, ik weet toevallig nog iemand met een soortgelijk probleem. O-)

Ik zal je op de hoogte houden van hoe eea loopt, persoonlijk heb ik er alle vertrouwen in iig ! ')

Ik begin er toch iets minder vertrouwen in te krijgen zo langzamerhand....

Het is nu een maand en voor mij zo'n 7.000 kilometer verder maar ik hoor niets meer van Enno ?

Ik heb nog 2x een berichtje gestuurd hoe het ervoor stond en van de week zelfs nog een PM en Whatsappje met een link naar MP advertentie van een rooster voor centerspeaker omdat ik wist dat hij daar naar zocht, maar krijg nergens meer reactie op ??

Ik heb ook gelezen dat hij in huiselijke sfeer wat probleempjes om op te lossen heeft, maar als je wel tijd hebt om een andere auto te kopen en daar van alles aan doen.... en niet om mij even een 1 regelig berichtje sturen dat het iets uitloopt ??

Enno zou de onderdelen met een week in huis hebben en ik ben dan zo loyaal dat ik met een defect in de auto rond blijf rijden.... maar na een maand zonder zelfs maar een berichtje rest mij weinig anders toch maar verder te gaan kijken, helaas.... :-|
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.12.2013 - 02:05  ·  #30
Vanavond berichtje van Enno gehad, ik ga dus op zoek naar een andere manier van repareren, om voor Enno begrijpelijke redenen trouwens !

Selected quotes for multi-quoting:   0