Volvo S60, 2001, 290.000km, 170 PK
Vialle LPG G3 installatie.
Ik heb nu zo'n 2.000 km met de auto gereden.
Om de 43 of 421 of 293 of 79 of whatever km rijdend op LPG het volgende probleem dat in die 2.000 km nu ongeveer 6 of 7 x is opgetreden:
Bij rijden op vast toerental of snelheid minderen begint de motor te stotteren, oranje motormanagement lampje gaat branden en in de display het sein "rijdt langzaam, service noodzakelijk".
Snel handmatig op benzine overschakelen en hij rijdt weer prima, na een paar km zet ik m weer terug op LPG en rijdt hij weer gewoon op LPG verder.
Orange motorlampje gaat ook na paar km weer uit en display melding ook.
De eerste keer is hij door dealert waar ik toevallig in de buurt was uitgelezen maar die kondengeen foutcodes vinden. ( hoppa.... 6 minuten bezig, 35 euro :bandit: )
Ik heb het idee dat hij ook sowieso met vast toerental rijdend tussen 2500 / 3000 toeren ietsjes stotterend rijdt.
Optrekken doet ie perfect, power zoals het hoort.
Verbruik is ook prima, rond of zelfs heel iets zuiniger als 1 op 10.
Iemand enig idee :?
Nieuw luchtfilter zit er net in, nieuwe bougies ga ik morgen doen (samen met nieuwe remschijven voor en remvoering handrem achter ) maar ik heb niet het idee dat het probleem daar ligt.
Vialle LPG G3 installatie.
Ik heb nu zo'n 2.000 km met de auto gereden.
Om de 43 of 421 of 293 of 79 of whatever km rijdend op LPG het volgende probleem dat in die 2.000 km nu ongeveer 6 of 7 x is opgetreden:
Bij rijden op vast toerental of snelheid minderen begint de motor te stotteren, oranje motormanagement lampje gaat branden en in de display het sein "rijdt langzaam, service noodzakelijk".
Snel handmatig op benzine overschakelen en hij rijdt weer prima, na een paar km zet ik m weer terug op LPG en rijdt hij weer gewoon op LPG verder.
Orange motorlampje gaat ook na paar km weer uit en display melding ook.
De eerste keer is hij door dealert waar ik toevallig in de buurt was uitgelezen maar die kondengeen foutcodes vinden. ( hoppa.... 6 minuten bezig, 35 euro :bandit: )
Ik heb het idee dat hij ook sowieso met vast toerental rijdend tussen 2500 / 3000 toeren ietsjes stotterend rijdt.
Optrekken doet ie perfect, power zoals het hoort.
Verbruik is ook prima, rond of zelfs heel iets zuiniger als 1 op 10.
Iemand enig idee :?
Nieuw luchtfilter zit er net in, nieuwe bougies ga ik morgen doen (samen met nieuwe remschijven voor en remvoering handrem achter ) maar ik heb niet het idee dat het probleem daar ligt.