Ik heb in het verleden 2x een automaat laten flushen en zonder problemen. Dit waren een 5 traps Geartronic in een XC70 MY2005 bij 199.000 km en een XC70 D5 MY2016 bij 96.000.
Bij mijn laatste aanwinst een XC70 D4 FWD MY2016 met net 200k op de teller ging het niet goed. De auto reed fantastisch de bak super soepel en weer een stuk soepeler vergeleken met de 6 bak die bij mij al heel fijn werkt. Ook met de hand schakelen en onder last perfect vrijwel zonder schokken met een getunde D4 VEA motor. Na het flushen was het schakelen niet meer zo soepel en bij het steviger rijden veel duidelijker veel steviger/harder de schakelmomenten. Als ik nu in de ander XC70 D5 MY2016 stap dan is dat een verademing zo soepel ook als je stevig het gas erop hebt en idem bij handgeschakeld.
Ik ben teruggegaan naar de garage en het oliepeil laten controleren en dat was goed. Daarna is er een proefrit gemaakt met een monteur en die reed natuurlijk als een oud wijffie en dan schakelde hij wel goed en soepel. Er is dus niets mis met de schakelmomenten maar wel hoe de overgang wordt maakt. Op de vraag welke olie erin is gedaan kreeg ik geen duidelijk antwoord. De monteur had iets van BG gezegd maar helemaal zeker ben ik dus niet wat erin zit. In het verleden heb ik voor de Mobil ATF gekozen. Mobil maakte destijds de ATF voor Toyota er stond Exxon Mobile achter op de verpakking.
Iemand en vergelijkbare ervaring? Ik las op een ander forum een post van iemand die ook problemen had en daar hadden ze toen kroon ATF gebruikt.
Bij mijn laatste aanwinst een XC70 D4 FWD MY2016 met net 200k op de teller ging het niet goed. De auto reed fantastisch de bak super soepel en weer een stuk soepeler vergeleken met de 6 bak die bij mij al heel fijn werkt. Ook met de hand schakelen en onder last perfect vrijwel zonder schokken met een getunde D4 VEA motor. Na het flushen was het schakelen niet meer zo soepel en bij het steviger rijden veel duidelijker veel steviger/harder de schakelmomenten. Als ik nu in de ander XC70 D5 MY2016 stap dan is dat een verademing zo soepel ook als je stevig het gas erop hebt en idem bij handgeschakeld.
Ik ben teruggegaan naar de garage en het oliepeil laten controleren en dat was goed. Daarna is er een proefrit gemaakt met een monteur en die reed natuurlijk als een oud wijffie en dan schakelde hij wel goed en soepel. Er is dus niets mis met de schakelmomenten maar wel hoe de overgang wordt maakt. Op de vraag welke olie erin is gedaan kreeg ik geen duidelijk antwoord. De monteur had iets van BG gezegd maar helemaal zeker ben ik dus niet wat erin zit. In het verleden heb ik voor de Mobil ATF gekozen. Mobil maakte destijds de ATF voor Toyota er stond Exxon Mobile achter op de verpakking.
Iemand en vergelijkbare ervaring? Ik las op een ander forum een post van iemand die ook problemen had en daar hadden ze toen kroon ATF gebruikt.