Hallo allemaal,
Zoals in mijn voorstel topic reeds aangegeven is de automaatbak stuk van mijn V70R uit '98.
Het begon van de zomer, tijdens rustig cruisen viel opeens de aandrijving weg. Niet helemaal maar de toeren gingen omhoog en de voortstuwing werd minder. Even gestopt en een paar keer vooruit en achteruit geschakeld. Dat werkte gewoon, dus weer op pad en even later gebeurde hetzelfde weer. Na de motor een paar minuten gestopt te hebben en de olie gepeild weer op pad. Nu ging het iets beter en kon ik met een paar pauzes voorzichtig binnendoor naar huis hobbelen. De volgende dag leek alles normaal, klein stukje in de buurt gereden en alles normaal. Behalve dat sinds het eerste voorval alle lampjes die met de bak te maken hebben om aandacht schreeuwden. Uiteraard brandde ook het motormanagement lampje. Aangezien ik het niet aandurfde om er een end mee te rijden ben ik met een andere auto een paar dagen op pad geweest en stond de volvo met afgekoppelde accu in de schuur. Bij thuiskomst weer geprobeerd en zowaar knipperde er geen lampjes meer, behalve het motormanagement. Na wat probleemloze km weer wat verder gegaan en zowaar een paar duizend km zonder enig probleem kunnen rijden. Mijn garage kon helaas niet diep genoeg in het motormanagement komen om de foutmelding uit te lezen of resetten.
Tot ik een maandje geleden vol vertrouwen ergens heen reed, bijna bij aankomst kreeg ik het idee dat de bak wat ruwer aanvoelde. Inparkeren was een uitdaging, uiteindelijk de auto maar half op straat laten staan, Schakelde nog wel, maar wilde niet meer voor of achteruit. Na een paar uur weer op pad, alles lekker afgekoeld en ik kon gewoon wegrijden. De pret was niet van lange duur, toen ik met een gangetje van 100 op de snelweg reed begon ik weer vermogen te verliezen bij het oprijden van een hele flauwe helling. Meer gasgeven hielp niet meer. Er was een benzine pomp dus meteen de weg maar af. De auto is toen afgesleept. Een paar dagen later werd ie bij de garage afgeleverd en ze konden hem wel parkeren.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik dacht aan de koppeling of koppel omvormer (wat er dan ook in zit)
Mijn garage ziet het niet zo zitten om er nog wat aan te doen, gezien de leeftijd en km stand niet meer de moeite.
Hij is van '98 en er staat 488k op de teller. Tot deze zomer reed ie als een zonnetje, motor loopt prima. Inmiddels toont ie wel tekenen van goed gebruik en begint de corrosie aandacht te vragen op een paar plekken.
Wat denken julie wat er kan zijn en is het nog de moeite waard om te repareren. Ik heb zelf geen tijd ruimte en zin om er een hele tijd onder te gaan liggen.
Mvg, Gerben
Zoals in mijn voorstel topic reeds aangegeven is de automaatbak stuk van mijn V70R uit '98.
Het begon van de zomer, tijdens rustig cruisen viel opeens de aandrijving weg. Niet helemaal maar de toeren gingen omhoog en de voortstuwing werd minder. Even gestopt en een paar keer vooruit en achteruit geschakeld. Dat werkte gewoon, dus weer op pad en even later gebeurde hetzelfde weer. Na de motor een paar minuten gestopt te hebben en de olie gepeild weer op pad. Nu ging het iets beter en kon ik met een paar pauzes voorzichtig binnendoor naar huis hobbelen. De volgende dag leek alles normaal, klein stukje in de buurt gereden en alles normaal. Behalve dat sinds het eerste voorval alle lampjes die met de bak te maken hebben om aandacht schreeuwden. Uiteraard brandde ook het motormanagement lampje. Aangezien ik het niet aandurfde om er een end mee te rijden ben ik met een andere auto een paar dagen op pad geweest en stond de volvo met afgekoppelde accu in de schuur. Bij thuiskomst weer geprobeerd en zowaar knipperde er geen lampjes meer, behalve het motormanagement. Na wat probleemloze km weer wat verder gegaan en zowaar een paar duizend km zonder enig probleem kunnen rijden. Mijn garage kon helaas niet diep genoeg in het motormanagement komen om de foutmelding uit te lezen of resetten.
Tot ik een maandje geleden vol vertrouwen ergens heen reed, bijna bij aankomst kreeg ik het idee dat de bak wat ruwer aanvoelde. Inparkeren was een uitdaging, uiteindelijk de auto maar half op straat laten staan, Schakelde nog wel, maar wilde niet meer voor of achteruit. Na een paar uur weer op pad, alles lekker afgekoeld en ik kon gewoon wegrijden. De pret was niet van lange duur, toen ik met een gangetje van 100 op de snelweg reed begon ik weer vermogen te verliezen bij het oprijden van een hele flauwe helling. Meer gasgeven hielp niet meer. Er was een benzine pomp dus meteen de weg maar af. De auto is toen afgesleept. Een paar dagen later werd ie bij de garage afgeleverd en ze konden hem wel parkeren.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik dacht aan de koppeling of koppel omvormer (wat er dan ook in zit)
Mijn garage ziet het niet zo zitten om er nog wat aan te doen, gezien de leeftijd en km stand niet meer de moeite.
Hij is van '98 en er staat 488k op de teller. Tot deze zomer reed ie als een zonnetje, motor loopt prima. Inmiddels toont ie wel tekenen van goed gebruik en begint de corrosie aandacht te vragen op een paar plekken.
Wat denken julie wat er kan zijn en is het nog de moeite waard om te repareren. Ik heb zelf geen tijd ruimte en zin om er een hele tijd onder te gaan liggen.
Mvg, Gerben