Nou, de problemen zijn er al een tijdje weer, echter loopt hij nu helemaal niet meer op gas.
De oorzaak weet ik niet echter weet ik wel dat het met vocht te maken heeft, op het moment dat het een aantal dagen droog is , loopt die als een trein op gas, heeft het zwaar geregend of is de luchtvochtigheid erg hoog, loopt die voor geen meter op gas maar wel perfect op benzine.
Wie weet wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn???
Normaal ga je niks merken tussen benzine en LPG. Dus iets zegt me dat de afstelling echt niet goed is. De LPG man zei dit mij ook. Er zijn voldoende nietlopende trims uit te halen.
minder om te horen, lpg is wel een pak gevoeliger aan storingen dan op benzine
hoe isset met 't ander 'motorprobleem' is de operatie al uitgevoerd of nog bezig met je lichaam voor te bereiden?
bij mij is mijn hartoperatie(gescheurde aorta) juist 2 jaar geleden(18/8/11),mocht je met vragen zitten of een luisterend oor(lezend oog) send me a message
Ik heb echt het gevoel dat het met vocht en niet met afstelling heeft uit te staan, bij uitlezen geeft hij ook geen storing en hij doet het alleen bij vochtig weer...
Wat betreft het andere "motorprobleem" ik ben nu 10 weken geleden geopereerd, bleken 2 aangeboren afwijkingen, ze hebben een stuk hartspier verwijdert van 5 1/2 bij 2/12 bij 1 centimeter, leuk stukkie vlees dus die behoorlijk in de weg zat....tevens bleek de mitralisklep vergroeit in de aorta, dit hebben ze ook gerepareerd. Helaas is er nadien veel mis gegaan, nierfuncties gingen verloren , de hartkamer wou geen vocht opnemen enz...
Uiteindelijk een dikke maand in het ziekenhuis gelegen, zou 10 dagen moeten zijn..het gaat nu echter na omstandigheden erg goed, binnenkort begint de revalidatie enz.
Hoe gaat het nu je 2 jaar verder bent Philken?
Nu de volvo helemaal niet meer op gas liep toch maar eens kijken naar een lpg-garage hier in het hoge noorden...
Ik kwam terecht bij Autogas Hemmes in Wedde.
Afspraak gemaakt heen gereden, beetje norse man in oud huisje met dito garage.
Uitgelegd dat de volvo niet meer op gas liep, motorkap open , dingetje los gedraait , geprobeerd te starten , hij zuchte een keer en zei , het kunnen twee dingen zijn, het ene goedkoop en andere duur, we gaan eerst het goedkope bekijken....kofferbak open, een of ander draadje erbij, hij was wat aan het friemelen en zei iets in de trend van spoeltje kapot.Hij begon in zijn schuur te rommelen en kwam met iets eruit, tangetje en soldeertang op zak.
2 minuten later zegt hij: start dat ding eens...ik starten en lopen en ja hoor als een zonnetje op gas.....Schade 45 euro voor een half uurtje werk en de onderdelen. koopje !!!
Ik was behoorlijk onder de indruk van zijn vakmanschap en dat heb ik hem ook verteld.
Ik weet wel waar ik in het vervolg heen ga... er was een andere garage waar ik geweest ben en weggevlucht aangezien die alles wou vervangen, van verdamper tot verdeler , de mafkees...
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39895 Geregistreerd: 07 / 2009
Die zgn. "vakidioten" kunnen vreemd overkomen, maar kennis hebben ze wel.
Geen nonsens, maar straight to the point.
En jij kunt weer onbezorgd verder tuffen.
Verdorie...het leek eventjes goed te gaan..echter bokt die als een idioot bij 1500 toeren en slaat geregeld af...doodziek word je ervan, ik ben weer naar die expert geweest en hij heeft alle waardes weer nagekeken, tevens loopt die dan natuurlijk goed.....
De man gaf aan zolang de auto geen storingen geeft op dat moment hij er weinig mee kan, het is een necam installatie die je niet kunt uitlezen??
Ik word er een beetje moedeloos van..Tristan jij had het over het vervangen van de benzine-injectorrubbers? Hij loopt echter perfect op benzine, kan dit dan toch van invloed zijn op het lopen op gas??
Voor necam ff contact zoeken met kees van verdampere.nl
Dan komt geheid goed...is de necam specialist van nl!!
Is gewoon uit te lezen door knippercodes.
enigste nadeel is dat deze man een klere eind bij mij vandaan woont.....ik ga nogmaals aan de sleutel en als het dan nog echt niet klaar is moet ik het maar een keer inplannen.
injectorrubbertjes vervangen en alles nogmaals nagelopen, geen effect.
Zou het mogelijk zijn dat toch de verdeler alweer vervuild is?
Is kortgeleden gereviseerd.
Pfff Nondeju zeg! Ja alles kan natuurlijk maar ik geloof niet in de verdeler. Heb jij een filter op je systeem zitten Jaap? En zo ja, is deze al eens vervangen?