Hallo allen,
Mijn S60 D5 uit 2006 geeft al ff aan dat m'n dimlicht linksvoor defect is.
Ik dacht dit te verhelpen door meteen maar twee nieuwe Xenon lampjes D1S te monteren. Rechts geen probleem, links iets meer maar na wat stoeien met de luchtfilter-box toch gelukt.
Sleutel op contact en.... niks.. €180 uitgegeven voor nop. Gezien ik de auto weinig gebruik de laatste tijd eerst geen aan dacht weer aan ge gegeven want elektronica is niet mijn vakgebied.
Afgelopen week de remmerij rondom vervangen (voor aanstaande apk) en toch ook maar weer naar de verlichting gekeken. En eureka, een defecte zekering (20A) gevonden! Die gewisseld maar helaas nog geen licht en zekering weer doorgebrand. Oftewel er zit ergens kortsluiting, maar waar?
Vandaag auto voor de apk weggebracht en men zou ook de verlichting aanpakken.
Helaas niet gelukt. "Waarschijnlijk" de ballast defect waarbij het hele front gedemonteerd moet worden en een nieuwe ballast á €480(!) geïnstalleerd moet worden.
Nou daar sloeg ik lichtelijk van achterover.
Komt bij dat:
-het onderdeel besteld moet worden
-de boel ge-(de)-monteerd moet worden
-het maar de vraag is of dat het probleem verhelpt
-betreffende garage alleen deze week nog geopend is, dan 3 wk vakantie
Mijn vraag is kortom: help!
Wie heeft verstand van dit soort zaken en/of waar kan ik terecht?
Groeten Mark
Mijn S60 D5 uit 2006 geeft al ff aan dat m'n dimlicht linksvoor defect is.
Ik dacht dit te verhelpen door meteen maar twee nieuwe Xenon lampjes D1S te monteren. Rechts geen probleem, links iets meer maar na wat stoeien met de luchtfilter-box toch gelukt.
Sleutel op contact en.... niks.. €180 uitgegeven voor nop. Gezien ik de auto weinig gebruik de laatste tijd eerst geen aan dacht weer aan ge gegeven want elektronica is niet mijn vakgebied.
Afgelopen week de remmerij rondom vervangen (voor aanstaande apk) en toch ook maar weer naar de verlichting gekeken. En eureka, een defecte zekering (20A) gevonden! Die gewisseld maar helaas nog geen licht en zekering weer doorgebrand. Oftewel er zit ergens kortsluiting, maar waar?
Vandaag auto voor de apk weggebracht en men zou ook de verlichting aanpakken.
Helaas niet gelukt. "Waarschijnlijk" de ballast defect waarbij het hele front gedemonteerd moet worden en een nieuwe ballast á €480(!) geïnstalleerd moet worden.
Nou daar sloeg ik lichtelijk van achterover.
Komt bij dat:
-het onderdeel besteld moet worden
-de boel ge-(de)-monteerd moet worden
-het maar de vraag is of dat het probleem verhelpt
-betreffende garage alleen deze week nog geopend is, dan 3 wk vakantie
Mijn vraag is kortom: help!
Wie heeft verstand van dit soort zaken en/of waar kan ik terecht?
Groeten Mark