Proefrit...

Dennis Finke
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Proefrit...

· 
Posted: 02.06.2013 - 11:16  ·  #1
Goedemorgen,

Zoals een tijd geleden aangegeven op dit Forum,lang op zoek geweest naar een knappe,en voor mij betaalbare V70.Eindelijk een gevonden,een 2.4t uit 2000,en nog geen 2 ton op de klok.

Alle historie erbij,boekjes ingevuld,van alles al vervangen,dus mijn inziens prima koop!!

Echter:Na een proefritje van minuut of 20/25,waarin niets gek bleek te zijn,toch nog maar even een paar stevige bochten op een parkeerterrein maken,zowel links als rechtsom.

Na de rechterbocht de auto weer rechtdoor laten komen,en:MOTOR UIT......Storing laadsysteem,en niet meer willen starten....

Uitgelezen bij garage,blijkt een storing in de abs zender? te zijn.Gereset,weer een stuk rijden,zelfde euvel!

Nu denk ik,omdat de motorruimte helemaal schoongemaakt was,dat dit de oorzaak van het probleem is.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee,zodat ik verder kan met deze auto,wil m toch wel graag hebben....

Alvast bedankt,groet Dennis
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Proefrit...

· 
Posted: 02.06.2013 - 14:04  ·  #2
Ik zou afdwingen om hier garantie op te krijgen.
Mocht de module inderdaad defect zijn, dan scheelt dit je een fikse rekening.
Als de garage overtuigd is van de juiste werking, dan zal deze daar niet moeilijk over doen.
Succes en ik duim alvast.
Turbotom
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.06.2013 - 22:33  ·  #3
Vreemde storing. Lijkt mij niet logisch dat een ABS storing tot het afslaan van de motor leidt ......

Tom
...

Subject:

· 
Posted: 02.06.2013 - 22:36  ·  #4
...
...

Subject:

· 
Posted: 02.06.2013 - 23:59  ·  #5
Quote door Laguna-S60

'Storing laadsysteem' duidt op een dynamo die niet meer jovel is.

Krijg je een hele hoop rare storingen van..

Daar heb je een punt Gerrit! En hoop ook dat ze dit binnen de garantie willen maken inderdaad. ;)
BJ84
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 03.06.2013 - 11:28  ·  #6
Dat is zeker zo, toen ik mijn S60 ging ophalen ging meteen de eerste rit de dynamo stuk (bleek later)
Resultaat: Geen melding, alleen soms bij het starten. Wel stationair uitvallen, stotteren en het motorlampje ging branden. Ondanks dat ik de auto particulier heb gekocht heeft de vorige eigenaar de kosten gelukkig wel vergoed. Laat hem alleen niet bij de dealer repareren want die vragen echt belachlijke prijzen (vroegen eerst 450 ex btw voor de dynamo, terwijl ze voor 200incl op het internet staan).
Dennis Finke
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.06.2013 - 20:32  ·  #7
Ben vandaag gebeld door de garage,schijnt het gasklephuis te zijn die deze storing geeft.Dynamo zit er al nieuw op,dus daar zal het niet aan liggen denk ik...

Als het gasklephuis vervangen is,wil hij m eerst zelf testen,mocht hij daarna goed zijn,ben ik de gelukkige eigenaar van deze machine!!

Dank voor de reacties,hou jullie op de hoogte!
marcel56
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 03.06.2013 - 20:37  ·  #8
Klinkt inderdaad als een goede handelaar die voor kwaliteit gaat. We zien de foto's wel tegemoet!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 04.06.2013 - 18:55  ·  #9
Nou Dennis,

Dat klinkt goed en je hebt een nieuwe gasklep op de koop toe.
Absoluut niet verkeerd.
Succes.
...

Subject:

· 
Posted: 04.06.2013 - 20:19  ·  #10
Ik hoop dat je daarmee je probleem hebt gevonden! Klinkt heel veelbelovend! :love:
Dennis Finke
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Update...

· 
Posted: 07.06.2013 - 15:34  ·  #11
Goedendag,

Net gebeld door garage,ander probleem gevonden in canbus....wat moet ik hiermee?

De beste man zegt dat t opgelost gaat worden,maar krijg een beetje raar gevoel!

Wat zeggen jullie:staan laten of afwachten maar?

Groet Dennis
Robbar
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 07.06.2013 - 15:43  ·  #12
Geef hem de kans om het te repareren, het feit dat hij je op de hoogte houdt van de problemen en aangeeft dat het goed komt betekend dat hij van goede wil is.
Probeer wel iets van garantie op die reparatie te krijgen om jezelf in te dekken. :police:
...

Subject:

· 
Posted: 07.06.2013 - 15:46  ·  #13
Inderdaad! Geef hem de kans om het op te lossen. Garantie lijkt me ook een goede optie. Ik denk dat het wel goed gaat komen hoor met de auto. ;)
Dennis Finke
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.06.2013 - 15:54  ·  #14
Ik ga er ook van uit dat hij van goede wil is,zo kwam hij ook over afgelopen zaterdag.Net bedrijf,houd me iedere keer op de hoogte,zelf was hij er ook niet blij mee.

Alleen,een canbus probleem...heb er geen ervaringen mee,maar lijkt mij dat dit het hele systeem van de auto regelt.

Wil de auto erg graag hebben,ziet er goed uit,alles ingevuld,facturen erbij van nieuw af aan,noem maar op.Gewoon een nette auto!

Hou jullie op de hoogte!
...

Subject:

· 
Posted: 07.06.2013 - 16:00  ·  #15
De canbus moet je zien als een centrale regeleenheid die apparaten aanstuurt met een uniek adres. Zoals je bij computers Mac-adressen hebt. Geen deugdelijke canbus zorgt dus voor problemen met je electronica even kort gezegd. ;)

Succes ermee!

Selected quotes for multi-quoting:   0