Quote door PvL
Mmmm. Mijn ervaring met de door Hamax gecoatte 22" was duidelijk anders.
Natuurlijk is spuitwerk (meestal) strakker. Maar die velgen zagen er gewoon loeistrak uit. Heb ze toen antraciet grijs metallic laten coaten. Het grootste voordeel van poedercoaten blijft de sterkte van het materiaal. Met name met velgen een enorme pré, omdat bij een beetje onvoorzichtige behandeling met een bandenijzer de gespoten lak gelijk beschadigd is. Met poedercoaten is dat een HEEL stuk minder. Ik heb met name voor motoren al zo ontzettend veel laten coaten en eigenlijk nooit spijt van gehad. Wel is het zo dat het bedrijf dat coat moet weten waar ze mee bezig zijn. Het is niet noodzakelijk dat er een milimeter poeder op wordt aangebracht. Verder is het zo dat ik alle pasvlakken afplak, oude bouten in boutgaten draai en lagers (motorwiel) verwijderd moeten worden. (dat laatste ivm het "afbakken" van de lak). Poedercoating kan alleen niet tegen remvloeistof (maar welke laklaag wel?). Nadelen heeft poedercoating ook : als je het er ooit weer eens af wilt hebben ...
Dat klopt, het bedrijf waar je het laat doen zal zich zeker bewijzen in de kwaliteit, ik heb toen voor een relatief goedkoop bedrijf gekozen, goedkoop was achteraf duurkoop gezien ik de nodige tijd en in heb moeten steken om met de dremel de poedercoating weg te halen waar het niet hoorde. Anyway het zijn de wintervelgen dus op zich niet zo erg maar de volgende keer zou ik liever iets meer uitgeven met een beter resultaat.
Poedercoat verwijderen is idd een lastig klus, maatje van me had wel een bedrijf gevonden, poedercoating eraf en opnieuw spuiten met lak, echter kost het verwijderen van de coating geloof ik al 50 euro per wiel. Geloof dat het hele klusje op ruim 600 euro kwam. Moet je toch aardige kostbare velgen hebben omdat geld er in te willen steken.