Na 3 keer in de garage geweest te zijn, krijg ik stilaan de indruk dat de startproblemen van onze Volvo onoplosbaar zijn. Misschien zijn er hier leden die iets soortgelijks al gehad of gezien hebben :
Soms start de wagen niet meteen. Ttz : hij start maar valt meteen terug stil. In 8 gevallen op de 10 start hij even later wel gewoon. Maar in die 2 op de 10 gevallen zit ik met een vervelend probleem. Kan soms een halfuur duren voordat hij aan de praat geraakt. Enkele keren starten en terug stilvallen en het is om zeep, dan is hij "verzopen" natuurlijk. Om de batterij te sparen ga ik niet heel de tijd proberen, maar laat ik de wagen een halfuurtje staan waarna hij meestal wel start.
Er zijn gelukkig wel meer keren dat hij gewoon start dan het bovenstaande.
Ondertussen is er al vanalles aan gedaan :
- brandstofpomp werd vervangen, leek eerst iets beter, maar na een week dezelfde problemen
- enkele dichtingen werden dan vervangen
- het laatste wat ze geprobeerd hebben was een nieuwe sleutel. Het zou aan de transponder gelegen hebben
Al bij al is er nog niks opgelost. Ik rij er wel mee, maar het is gewoon stresserend om niet te weten of je wel weg geraakt.
Dingen die lijken te helpen :
- zorgen voor een halve tank benzine, dus niet op reserve gaan rijden of zo
- wagen parkeren met neus lichtjes naar beneden. Is uiteraard niet overal toepasbaar, maar als ik hem met z'n neus naar boven parkeer geraak ik gegarandeerd niet weg (bijv. op een lichtjes hellende oprit met neus in de lucht)
Al deze dingen doen me denken aan een probleem met de brandstoftoevoer bij het starten (ik ben geen techicus). En enkel bij het starten. Verder draait de motor prima, behalve als ik lang moet stilstaan, dan draait hij een beetje onregelmatig soms.
Weet iemand raad ? Tips die ik de garagist kan meegeven als hij de volgende keer binnen gaat ?
Soms start de wagen niet meteen. Ttz : hij start maar valt meteen terug stil. In 8 gevallen op de 10 start hij even later wel gewoon. Maar in die 2 op de 10 gevallen zit ik met een vervelend probleem. Kan soms een halfuur duren voordat hij aan de praat geraakt. Enkele keren starten en terug stilvallen en het is om zeep, dan is hij "verzopen" natuurlijk. Om de batterij te sparen ga ik niet heel de tijd proberen, maar laat ik de wagen een halfuurtje staan waarna hij meestal wel start.
Er zijn gelukkig wel meer keren dat hij gewoon start dan het bovenstaande.
Ondertussen is er al vanalles aan gedaan :
- brandstofpomp werd vervangen, leek eerst iets beter, maar na een week dezelfde problemen
- enkele dichtingen werden dan vervangen
- het laatste wat ze geprobeerd hebben was een nieuwe sleutel. Het zou aan de transponder gelegen hebben
Al bij al is er nog niks opgelost. Ik rij er wel mee, maar het is gewoon stresserend om niet te weten of je wel weg geraakt.
Dingen die lijken te helpen :
- zorgen voor een halve tank benzine, dus niet op reserve gaan rijden of zo
- wagen parkeren met neus lichtjes naar beneden. Is uiteraard niet overal toepasbaar, maar als ik hem met z'n neus naar boven parkeer geraak ik gegarandeerd niet weg (bijv. op een lichtjes hellende oprit met neus in de lucht)
Al deze dingen doen me denken aan een probleem met de brandstoftoevoer bij het starten (ik ben geen techicus). En enkel bij het starten. Verder draait de motor prima, behalve als ik lang moet stilstaan, dan draait hij een beetje onregelmatig soms.
Weet iemand raad ? Tips die ik de garagist kan meegeven als hij de volgende keer binnen gaat ?