geachte Volvo liefhebbers,
mijn verhaaltje over mijn Volvo V70 XC begint een goede 6 maanden geleden.
toen kocht ik van mijn (sinds gisteren ) Amerikaanse schoonzoon zijn Volvo XC.
Hij werkt voor NATO in Belgie, en is in Belgie gelegerd, en daar hij en mijn dochter binnenkort ergens anders in Europa overgeplaatst worden, besloot hij zijn auto niet meer te laten repareren daar dit minstens 1000 euro ging kosten en hij van een vertrekkende collega een auto kon overnemen voor 200 dollar.
ik heb de amerikaanse auto toen van hem gekocht ( niet wetende dat je bij invoer tegen zoveel meer problemen aan loopt dan bij invoer van een europese auto, welke ik al vaker had ingevoerd).
ik heb de auto helemaal in orde laten maken, nieuwe onderdelen, nieuwe distributieriem, automaat bak geflusht etc, etc, vier zo goed als nieuwe winterbanden eronder etc, etc....
toen ik echter naar Elsloo reed, naar de RDW om hem daar in te voeren, kwam ik op een goede 5 km afstand op de snelweg stil te staan, vermoedelijk had ik iets op de weg geraakt want op eens begon er rook uit de motorruimte te komen en brandde het olielampje.
nadat Rijkswaterstaat mij afgesleept had, en de auto door garage opgehaald was bleek dat er iets aan het onderblok afgebroken was, ergens tussen onderblok en automaatbak.
wat is niet precies te zien zonder dat hij op de brug moet, en alles eruit moet, en daar ik geen kosten meer wil maken ga ik dat dus niet doen.
ik heb wel een vriend van me die Volvo monteur is er ff naar laten kijken, en de auto loopt wel, zij het op 4 cylinders, en hij lekt olie.
distributieriem is goed gemonteerd, hij had / heeft alle nieuwe vloeistoffen gehad met de grote beurt.
volgens hem ligt aan een lagerschaal of zoiets.
het jammere is dat ik ondertussen met reparaties bij garage met rekeningen etc en de aankoop prijs rond de 4000 euro zit.
ik ben zelf niet technisch en denk altijd als ik iets koop, ik breng het bij een specialist en laat alles in orde maken, dan kan er niets misgaan, HELAAS DUS !!!
Het is een mooie auto, mooi licht leren interieur, klokken gereviseerd zodat de cockpit het weer doet, enfin een heleboel eraan gedaan.
hij is niet ingevoerd en ga ( ben ) hem dus aan het verkopen, echter op Marktplaats heb je veel mensen die wel bieden maar niet kopen...
Ik weet dat er veel onderdelen aan zitten waar nog vele jaren plezier van te halen is, alleen al zo'n interieurtje wat netjes is, kan iemand veel plezier brengen.
Wie weet nou hoe ik hier nog een beetje geld uit terug kan krijgen zonder hem zelf te moeten slopen, want dat kan ik toch niet gezien medische redenen.
ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen op een of andere manier nog een beetje ongeschonden uit de strijd te komen.
Hij staat op marktplaats, ik probeer hier een link te zetten als dat kan en mag.
http://www.marktplaats.nl/wijz…mympSeller
bij voorbaat dank vrienden,
alain
mijn verhaaltje over mijn Volvo V70 XC begint een goede 6 maanden geleden.
toen kocht ik van mijn (sinds gisteren ) Amerikaanse schoonzoon zijn Volvo XC.
Hij werkt voor NATO in Belgie, en is in Belgie gelegerd, en daar hij en mijn dochter binnenkort ergens anders in Europa overgeplaatst worden, besloot hij zijn auto niet meer te laten repareren daar dit minstens 1000 euro ging kosten en hij van een vertrekkende collega een auto kon overnemen voor 200 dollar.
ik heb de amerikaanse auto toen van hem gekocht ( niet wetende dat je bij invoer tegen zoveel meer problemen aan loopt dan bij invoer van een europese auto, welke ik al vaker had ingevoerd).
ik heb de auto helemaal in orde laten maken, nieuwe onderdelen, nieuwe distributieriem, automaat bak geflusht etc, etc, vier zo goed als nieuwe winterbanden eronder etc, etc....
toen ik echter naar Elsloo reed, naar de RDW om hem daar in te voeren, kwam ik op een goede 5 km afstand op de snelweg stil te staan, vermoedelijk had ik iets op de weg geraakt want op eens begon er rook uit de motorruimte te komen en brandde het olielampje.
nadat Rijkswaterstaat mij afgesleept had, en de auto door garage opgehaald was bleek dat er iets aan het onderblok afgebroken was, ergens tussen onderblok en automaatbak.
wat is niet precies te zien zonder dat hij op de brug moet, en alles eruit moet, en daar ik geen kosten meer wil maken ga ik dat dus niet doen.
ik heb wel een vriend van me die Volvo monteur is er ff naar laten kijken, en de auto loopt wel, zij het op 4 cylinders, en hij lekt olie.
distributieriem is goed gemonteerd, hij had / heeft alle nieuwe vloeistoffen gehad met de grote beurt.
volgens hem ligt aan een lagerschaal of zoiets.
het jammere is dat ik ondertussen met reparaties bij garage met rekeningen etc en de aankoop prijs rond de 4000 euro zit.
ik ben zelf niet technisch en denk altijd als ik iets koop, ik breng het bij een specialist en laat alles in orde maken, dan kan er niets misgaan, HELAAS DUS !!!
Het is een mooie auto, mooi licht leren interieur, klokken gereviseerd zodat de cockpit het weer doet, enfin een heleboel eraan gedaan.
hij is niet ingevoerd en ga ( ben ) hem dus aan het verkopen, echter op Marktplaats heb je veel mensen die wel bieden maar niet kopen...
Ik weet dat er veel onderdelen aan zitten waar nog vele jaren plezier van te halen is, alleen al zo'n interieurtje wat netjes is, kan iemand veel plezier brengen.
Wie weet nou hoe ik hier nog een beetje geld uit terug kan krijgen zonder hem zelf te moeten slopen, want dat kan ik toch niet gezien medische redenen.
ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen op een of andere manier nog een beetje ongeschonden uit de strijd te komen.
Hij staat op marktplaats, ik probeer hier een link te zetten als dat kan en mag.
http://www.marktplaats.nl/wijz…mympSeller
bij voorbaat dank vrienden,
alain