Raambediening werkt niet naar behoren.. help?

Sem H.

Subject:

Raambediening werkt niet naar behoren.. help?

· 
Posted: 16.06.2017 - 20:01  ·  #1
Goedenavond :)

Het rechter portierruit van mijn 2005 V70 gaat netjes ophoog en naar beneden, zolang je niet de "one touch down" gebruikt. Doe je dat wel.. naar beneden bijv.. dan blijft hij onderin de deur klapperen en blijft de motor geluid maken. Naar boven gaat hij ook, maar komt direct weer terug naar beneden. Lijkt erop dat de "one touch down" functie niet leest wanneer hij moet stoppen. Van de week lazerde zelfs het hele raam uit het mechanisme, omdat hij de ver door naar beneden wilde. Er fijn... :/

Het linker ruit werkt prima, maar daar doet sinds een paar weken de "one touch down" functie het dus niet :) Altijd het knopje helemaal vasthouden met openen of sluiten helaas... Inleren heeft niet geholpen..

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het probleem is van deze geintjes. Vooral het beroerd sluiten met als gevolg een ruit dat scheef in een deur gaat hangen, word ik niet gelukkig van.

Groet, Sem
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Raambediening werkt niet naar behoren.. help?

· 
Posted: 16.06.2017 - 20:19  ·  #2
Opnieuw inleren middels Vida ?
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 16.06.2017 - 20:22  ·  #3
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 16.06.2017 - 20:26  ·  #4
Nee, want dan valt het raam los en gaat definitief blokkeren.
Sem H.

Subject:

· 
Posted: 16.06.2017 - 20:51  ·  #5
Dat het ruit onderin door bleef gaan en dus ging klapperen/bonken (heb nog geen geluidsfragment ;)en bovenin niet stopt, maar meteen weer naar beneden komt was al vanaf ik hem had. Kwam daar natuurlijk wel pas later achter, maar ach... en

Dat het geleiderblokje uit de rails klapte, was afgelopen week. Ik heb hem vanmiddag er weer in gezet en het gaat nu nog goed, maar ben bang als hij weer door blijft gaan naar beneden hij er weer uit lazert..
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.06.2017 - 00:04  ·  #6
Zoals bigdog zegt, je moet de stand vd ramen opnieuw initialiseren mbv VIDA. Er zijn veel forumleden die daarmee kunnen helpen. Je kunt ook eens proberen als alle ramen netjes dicht zijn, de auto niet op slot doen, 10 minuten wachten zodat alle modules hun data kunnen opslaan, dan de minpool van de accu loskoppelen en 10 minuten los laten.
Als dat niet werkt, de VIDA procedure om alle modules in een nieuwe cyclus te zetten: auto starten en motor met meer dan 1500 toeren laten draaien (dotje gas is voldoende). Motor uitzetten. Motor weer starten en minstens 20 seconden stationair laten draaien. Dan starten alle modules een nieuwe meetcyclus maar ze worden verder niet gereset. Maar als de accu los de raakslaand gereset heeft en daarna doe je de VIDA procedure, zou de fout weg moeten blijven.
Anders moet ie echt aan de VIDA computer om opnieuw in te stellen.
NK-S90
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 17.06.2017 - 08:28  ·  #7
Misschien kun je hier iets mee:

1. Zet het contact op positie II.
2. Pak met het "zekeringverwijderpennetje" (scabbelwoord) zekering nummer 35 van 25A vast. (Nog niet verwijderen!)
3. Druk nu op de schakelaar om het raam te laten zakken en haal op het moment dat het raam gaat zakken de zekering eruit. Het raam blijft nu in een half open positie staan.
4. Draai het contact op 0 en wacht 30 seconde.
5. Plaats nu de 25A zekering weer terug op positie 35.
6. Zet het contact op positie II.
7. Sluit nu het raam dmv de schakelaar naar boven te trekken en na het geheel sluiten van het raam nog 5 seconde vast te houden.
8. Controleer nu of de werking weer helemaal ok is door het raam volledig te openen en daarna weer automatisch te sluiten.

Voor andere ramen even in het zekeringkastje kijken welke zekering je hier voor moet hebben. Bij mijn S60 bj 2001 werkt het tenminste.
Sem H.

Subject:

· 
Posted: 17.06.2017 - 11:31  ·  #8
Top! Ik ga het gewoon allemaal even proberen. Ik heb laatst wel de accu losgehad en de ecu eruit gehad bedenk ik me net..

De achterruiten gaan nooit in één keer dicht volgens mij?
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 17.06.2017 - 12:50  ·  #9
Quote door Sem H.

Top! Ik ga het gewoon allemaal even proberen. Ik heb laatst wel de accu losgehad en de ecu eruit gehad bedenk ik me net..

De achterruiten gaan nooit in één keer dicht volgens mij?

Achter is handmatig.

Ergens in mijn webdagboek staat ook een handleiding die lijkt op de voorgaande.

Iets van contact raamomhoogbediening hoog houden van contact en dan de knop los.

Maar exact staat in webdagboek..
Daf55
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 24.06.2017 - 14:30  ·  #10
Ik heb een iets ander probleem, wat misschien ook met deze calibratie te verhelpen is? (nog geen tijd gehad om te proberen, ben nu op het werk...)

Automatisch open en dicht gaat prima, links en rechts. Maar rechts (passagierskant) gaat alleen maar helemaal open en/of dicht. Maar geen tussenstandje te kiezen! Niet door extra in te drukken of zo iets, gaat gelijk helemaal open of dicht... Links, werkt het wel gewoon.

Selected quotes for multi-quoting:   0