Raamfolie

Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

Re: Raamfolie

· 
Posted: 17.01.2016 - 15:39  ·  #16
Ruimte genoeg binnen hoor. ;)
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 18.01.2016 - 15:30  ·  #17
Goede tips Sjizzl! Voor deze zaterdag is het waarschijnlijk te kort dag, een andere keer is er te kijken waar het binnen kan.

Is het voor een eerste keer echt niet zelf te doen? Jij bent ook ooit begonnen ...
Sjizzl

Subject:

· 
Posted: 18.01.2016 - 20:57  ·  #18
Quote door Lupo Roffel

Is het voor een eerste keer echt niet zelf te doen? Jij bent ook ooit begonnen ...

Het eerste probleem zit hem in de bolling van de ruiten. Vooral de achterruit. De achterruit is namelijk de bolste van allemaal. even ter vergelijking, probeer eens een sticker op een voetbal te plakken, dit lukt niet zonder vouwen in de sticker. Raamfolie is hetzelfde. Ik ben idd ooit begonnen, maar je wil niet weten hoeveel tijd moeite frustraties bloed zweet tranen, en hoe ontzettend veel folie ik weggegooid heb voor ik het zelf een klein strak op een bolle ruit kreeg. Dit doe je namelijk door het sterk te verhitten. Dan moet je de juiste folie nog hebben. Halfords of action rommel is niet te verwerken, en daarbij wil je alleen het beste voor je pareltje, geen rommel.

De achterste zijruiten zijn nog wel te doen, maar dan moet je wel een speciale oplossing hebben waarmee je dat op je ramen plaatst, want het moet kunnen "glijden" anders krijg je het niet strak op z'n plek. Kan met handzeep, maar niet teveel, en bepaalde zeep kan je lijmlaag oplossen.
Draairamen zijn ook erg lastig. Bij mijn s60 heb je een soort viltachtige rand om de draaibaare ramen. Bij de v70 volgens mij ook. Je moet de folie er precies tussen weten te krijgen, maar de plakkant mag de rand niet raken, anders heb je al gelijk stof tussen je folie en je ruit. En dat wil je zoveel mogelijk voorkomen.
Vergeet daarbij niet dat je de juiste gereedschappen en mesjes wil hebben. Anders is de kans op krassen in je ruit of folie aanzienlijk groter.

Om een lang verhaal kort te maken, voor degene die een keer voor het eerst geprobeerd heeft zijn eigen tuintje te straten weet vast wat ik bedoel, het kost je een hele hoop moeite, en ligt over het algemeen niet zoals je wil 🇳🇴 en de hoeveelheid geld die je weggooid om het niet te krijgen wat je wel graag wil weegt dan eigenlijk al niet meer op tegen het zelf proberen, om vervolgens naar een pro te gaan waar je dan ook nog eens extra moet betalen om de oude troep van je ruiten te krijgen (lees lijmresten etc.).

Niet dat ik iemand wil ontmoedigen, ik wilde het persee zelf kunnen maar mijn eerste auto's waren uit 86 dus alles vlak en vol stof :censored:, maar het is zo zonde van het geld. Ik wil best eens langskomen en meehelpen, maar dan zal het 1 auto op een dag zijn. Voor meer is dan geen tijd. Deze zaterdag ga ik in ieder geval niet redden, maar voor in de toekomst...

Als er nog vragen zijn... roep maar hoor! Ik kan er uren over door ouwehoeren :whistle:
krijg alleen geen mail van nieuwe berichten al heb ik dat wel ingesteld... dus zal af en toe moeten kijken hier o-)
karlie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 18.01.2016 - 21:10  ·  #19
Ik kan de glasstinter eens vragen of hij er wat in ziet om op een meeting te komen tinten.....als dat wat is ga ik kijken of er wat te regelen valt
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 18.01.2016 - 23:11  ·  #20
Bedankt voor de uitleg, die is ontmoedigend genoeg. ik begin er maar niet aan.

Wellicht gaat het lukken Karlie!
gillerbee
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 18.01.2016 - 23:31  ·  #21
mijn tinter wou zelfs de ramen van de achterdeuren eruit hebben om het mooiste resultaat te garanderen...en hij is er een hele dag druk mee geweest....ik heb ook de b en c stijlen mee laten tinten...lijkt me om eerlijk te zijn niet iets om voor een paar mensen tegelijk te doen op een soort van meetingkje...is gewoon vrij veel werk...
Piet_piraat
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 19.01.2016 - 08:02  ·  #22
Ik weet dat kennis van me zo'n 400 euro euro kwijt was. Als ik het zo vergelijk met de prijzen hierboven geen koopje, maar hij is de auto wel bijna een hele dag kwijt geweest.
Sjizzl

Subject:

· 
Posted: 19.01.2016 - 21:04  ·  #23
Het is idd veel werk. Alle ramen eruit voor het beste resultaat dat klopt deels, denk dat hij bedoelde de draairamen in de deuren (ramen die je open kan draaien). Achterruit zit bijvoorbeeld vaak geplakt dus die zal je er niet uithalen. Is ook helemaal niet nodig omdat je overal bij kan. Daarnaast kan je, mits je weet wat je doet, de ramen lekker laten zitten. Geeft wat extra geworstel af en toe, maar dit kan ook gewoon strak worden. Daarbij breek je dan niks af bij het loshalen van de deurpanelen, verniel je het raammechaniek niet etc. etc.

Wat betreft het met een paar man te doen op een meetingkje, snap wat je bedoeld, zal het als ik kom helpen dan ook vooral alles zelf doen. Ben ook nog wel bereid zelf de materialen en gereedschappen etc. mee te nemen tegen "forumtarief" (ongeveer inkoopprijs professionele folie en vloeistoffen en alle andere materialen die nodig zijn). Maar als ik alleen voor een ander ga plakken dan zal ik niet de locatiehuur betalen. Een auto tinten uit liefdadigheid met beste materialen tegen zo'n tarief vind ik wel schappelijk genoeg :yes:

Maar nogmaals, dit weekend gaat me helaas niet lukken 🇳🇴 .
Michelnoord
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.01.2016 - 21:12  ·  #24
Ik heb enkele jaren geleden een auto professioneel laten tinten en de ramen hoefden er echt niet uit en het zag er na 6 jaar nog uit als nieuw. Zolang je maar weet wat je doet inderdaad en het is wel een handigheid welke je vaker moet doen heb ik het idee.
Sjizzl

Subject:

· 
Posted: 19.01.2016 - 21:18  ·  #25
Quote door Sjizzl

Ben ook nog wel bereid zelf de materialen en gereedschappen etc. mee te nemen tegen "forumtarief" (ongeveer inkoopprijs professionele folie en vloeistoffen en alle andere materialen die nodig zijn) ... ... Een auto tinten uit liefdadigheid met beste materialen tegen zo'n tarief vind ik wel schappelijk genoeg :yes:

Even ter verduidelijking; hiermee bedoel ik niet dat ik nu voor ieder forumlid "gratis" ga tinten :shame: maar wel dat ik niet te beroerd ben om eens een uitzondering te maken :thumb:
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 19.01.2016 - 21:51  ·  #26
Quote door Sjizzl

Quote door Sjizzl

Ben ook nog wel bereid zelf de materialen en gereedschappen etc. mee te nemen tegen "forumtarief" (ongeveer inkoopprijs professionele folie en vloeistoffen en alle andere materialen die nodig zijn) ... ... Een auto tinten uit liefdadigheid met beste materialen tegen zo'n tarief vind ik wel schappelijk genoeg :yes:

Even ter verduidelijking; hiermee bedoel ik niet dat ik nu voor ieder forumlid "gratis" ga tinten :shame: maar wel dat ik niet te beroerd ben om eens een uitzondering te maken :thumb:

Peter, ik begrijp uit je hele toelichting, dat je positief ingesteld bent en iedereen ter wille wilt zijn, maar dat je liever niet, even op een meeting je "kunst" wilt vertonen. Het lijkt me evident, dat het niet iets is, dat je even tussendoor moet willen doen, omdat daarvoor op een meeting niet de voorwaarden zijn te scheppen. Het op deskundige wijze met folie omgaan is niet gelijk aan even een deur uitdeuken of een veerpoot vervangen.
Mogelijk is er een optie, in de door jou gebruikte ruimte mensen uit te nodigen, om onder jouw omstandigheden, tekst en uitleg te geven over de door jou gebruikte techniek, materiaal en vaardigheid. Uiteindelijk rijden er al te veel auto's rond met foeilelijke folieruiten. En mij lijkt, dat je dat wilt voorkomen door je voorzichtigheid over medewerking verlenen/deelname aan een meeting.
gillerbee
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.01.2016 - 20:34  ·  #27
achterramen eruit werkt gewoon makkelijker er mooier....en het werk dat je daarvoor moet doen valt reuze mee...deurkaarten van een volvo zijn supergoed te verwijderen zonder schade aan te richten...ik heb er destijds nog wel een reportagetje tegenaan gesmeten:

topic.php?t=2975&page=fst_unread&highlight=
Sjizzl

Subject:

· 
Posted: 21.01.2016 - 21:29  ·  #28
@folke3, Correct en tevens juist. Wil het best op een meeting doen hoor, als het maar binnen is en er niet wordt geschuurd etc. Heb wel eens een auto getint voor een schadehersteller maar dat moest persee bij hem in zijn garage... zei al dat ik dat niet wilde doen vanwege stof etc, maar hij stond erop... naast mij stonden ze de plamuur vlak te schuren. Vroeg hij zich daarna af waarom er bij hem stof achter de folie zat :wall: Ook vind ik inderdaad dat er meer dan genoeg origamie-getinte auto's rondrijden, en dat het gewoon zonde is je auto zo te verminken.

In de ruimte uitnodigen waar ik normaal bezig ben kan wel, maar dat kunnen dan maar een paar mensen zijn. Is namelijk in het garagebedrijf van een kennis waar ik een paar vierkante meter "huur" per keer dat ik plak. Hij is daar namelijk gewoon zijn brood aan het verdienen ;-) .

@gillerbee, mooie reportage! Als ze eruit zijn en je kan ze goed vastzetten kan het inderdaad makkelijker zijn. Maar ik ga niet in de auto van een ander lopen boren etc. Tegen de tijd dat ik het deurpaneel eraf heb, de popnagels uitgeboord, het raam gedemonteerd en voorzichtig vastgezet,("ff tinten") vervolgens het raam er weer in schroeven, deurpaneel vastzetten... dan heb ik beide ramen al getint ^_^ . Niet dat de manier die je beschrijft verkeerd is hoor! Ik vind het alleen zeker niet altijd noodzakelijk, en het resultaat hoeft zeker niet onder te doen aan demonteren 8-)
gillerbee
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.01.2016 - 07:25  ·  #29
daar heb je ook gelijk in maar we hadden alle tijd en hij vond het prettiger werken, plus dat ik toen ook gelijk wat dynamat isolatie op de deuren heb geplakt voor de audio....win win dus eigenlijk hehe
karlie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

Ramen tinten

· 
Posted: 23.01.2016 - 10:09  ·  #30
Ik heb van de week met de Glasstinter gesproken en hij is wel bereid om ergens af te spreken bv achter Zwolle of ergens in de buurt om ramen te tinten, wel moet er dan een ruimte zijn waar hij onderdak kan staan met goede verlichting....
Hij Stelt wel als voorwaarde dat de achterramen van de deuren eruit moeten om een mooie en nette afwerking te garanderen,Mits wij dit zelf doen denkt hij ongeveer 1 a 1,5 uur per auto nodig te zijn en rekent hij verder geen voorrijkosten maar de prijs blijft wel gewoon €149 voor een V70.... Een S60 is wel een wat ander verhaal ivm de achterruit en de ruimte inde auto om hem te beplakken maar dat gaat hem zeker lukken met een mooi resultaat...
Ik zal met martijn over leggen of de Glasstinter een inlog op dit mooie forum kan krijgen zodat ik er niet als een papagaai tussen in zit hahahah
Miss is het wat om een peiling op te zetten om hoeveel auto's het zou gaan, dan heeft de Glasstinter ook een idee kwa aantallen....

Selected quotes for multi-quoting:   0