Raamstijl console voor extra meters

yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Raamstijl console voor extra meters

· 
Posted: 03.09.2016 - 14:22  ·  #1
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: Raamstijl console voor extra meters

· 
Posted: 03.09.2016 - 17:09  ·  #2
Petje oplossing, zou het niet mijn Volvo willen. Er moeten toch betere plekken te vinden zijn.
Wat wil je toevoegen, koelwater en olie temperatuur? Klein digitaal metertje ergens zien weg te werken.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 03.09.2016 - 17:39  ·  #3
Leuk als je gordijn airbag geactiveerd word.
Waar vind je die meters dan terug....
yes996
Subject:

· 
Posted: 03.09.2016 - 19:36  ·  #4
Quote door Jeroen

Petje oplossing, zou het niet mijn Volvo willen. Er moeten toch betere plekken te vinden zijn.
Wat wil je toevoegen, koelwater en olie temperatuur? Klein digitaal metertje ergens zien weg te werken.

Olie temp en als het even kan ook de oliedruk. Digitale meter hebben allemaal een diepte van rond de 2,5 a 3 cm. Ik zal dan een gat in mijn dasch moeten gaan zagen. Daar heb ik geen trek in.
Ik wil proberen een digitale temp met te installeren en de sensor met epoxy op het carter vast te lijmen. Moet volgens mij werken. Maar, een platte digitale uitleesunit kan ik nog niet vinden.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.09.2016 - 20:43  ·  #5
Zoiets?

Beetje knutselen moet je toch, want hoe kom je aan de koelwater temp? Die moet je uit de oordcomputer halen.
Als dat niet lukt zal je net als de olietemp een sensor ergens bij de motor moeten plakken, oliedruk zal helemaal lastig worden.
yes996
Subject:

· 
Posted: 03.09.2016 - 20:56  ·  #6
Quote door Jeroen

Zoiets?

Beetje knutselen moet je toch, want hoe kom je aan de koelwater temp? Die moet je uit de oordcomputer halen.
Als dat niet lukt zal je net als de olietemp een sensor ergens bij de motor moeten plakken, oliedruk zal helemaal lastig worden.

Ha Jeroen,

Nee, het gaat om de olietemperatuur. Die kan je niet uit het systeem van Volvo halen. Daarom wil ik een temperatuur sensor met epoxy lijm op het carter lijmen, dit zijn ronde staafjes van 4 mm met bedrading daaraan. Werkt ook perfect op mijn bootmotor dus zou hierbij ook moeten werken. Op mijn boot maakt een gat meer of minder (boven de waterlijn) mij niet zoveel uit.
Maar, mijn V70 daar ben ik heel gek mee en wil daar geen gaten in het dashboard gaan boren.
Er zijn rechthoekige platte digitale schermpjes die je meestal wel kwijt kan zonder boren maar ik kan ze niet meer vinden. Ik zoek mij suf maar kan ze tot op heden niet meer vinden. Degene die ik op het oog had staan niet meer op de (Chino) sites. Ik blijf zoek want ze zijn er wel.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.09.2016 - 21:25  ·  #7
Precies dat idee had ik ook, want stiekem wil ik ook wel weten hoe warm de olie is.
Maar net wat je zegt, wel even netjes.
M'n vader heeft zo'n 3 digit 7 segment display op zijn motor voor accuspanning, maar die dingen zijn ook al 1 cm dik.
Ik zoek met je mee
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 04.09.2016 - 09:39  ·  #8
Ik weet niet of de een rti hebt, als dat niet zo is zou je daar ook een houder voor kunnen maken, rooster er uit en iets anders er in.
DennisSc
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 04.09.2016 - 10:26  ·  #9
[img][/img]

Ik heb zelf de middelste uitblaasroosters vervangen voor een paneeltje met drie inbouwmeters. De meters geven de olietemperatuur, turbodruk en oliedruk aan.
In mijn carterpan zit bij het oliefilter een dikke inbusplug. Deze heb ik vervangen voor een adapter M20x1,5-1/8"npt.
Hierin heb ik de sensor van de olietemperatuurmeter geschroefd.
Dit werkt perfect.
Als ik de auto weer zou verkopen, verwijder ik het paneeltje en klik de originele roosters weer terug op hun plaats. Er is dus niets geboord of gesloopt.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
DennisSc
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 04.09.2016 - 10:28  ·  #10
Dit is de sensor:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0