Rijd ik vanuit De Bilt weg, hoor ik een lichte 'ratel' in mijn motor. Niet heel hard, maar toch.
Halverwege Haarlem neemt het geluid toe en wordt een soort hoog piepen, en ik denk aan de V-snaar.
Geen meldingen in mijn dashboard.
Thuis maak ik een afspraak met Voltec, want het geluid is best hard.
De dag erop rijd ik weg en het geluid is heel hard. Mensen op straat kijken om. Hard jankend geluid. Toch rijd ik door.
In Ijmuiden bij de 1e rotonde neemt het geluid af, bij de 2e rotonde is het bijna niet te horen en als ik stop bij Voltec is er werkelijk NIETS meer te horen...
Een rijproef met de auto levert niets op: Peter rijdt strakke rondjes vanwege de olie en lucht in de olie van de stuurbekrachtiging.
Daar denkt hij aan, want er is niets meer te horen...
(Stuurprobleem, geen V-snaar dus )
Olie onder de motorkap verraadt dat er iets mis is. Reservoir van de stuurbekrachtiging blijkt leeg.
Olie erin, die weer net zo hard uit een slang spuit.
Probleem gevonden en was zo opgelost.
Halverwege Haarlem neemt het geluid toe en wordt een soort hoog piepen, en ik denk aan de V-snaar.
Geen meldingen in mijn dashboard.
Thuis maak ik een afspraak met Voltec, want het geluid is best hard.
De dag erop rijd ik weg en het geluid is heel hard. Mensen op straat kijken om. Hard jankend geluid. Toch rijd ik door.
In Ijmuiden bij de 1e rotonde neemt het geluid af, bij de 2e rotonde is het bijna niet te horen en als ik stop bij Voltec is er werkelijk NIETS meer te horen...
Een rijproef met de auto levert niets op: Peter rijdt strakke rondjes vanwege de olie en lucht in de olie van de stuurbekrachtiging.
Daar denkt hij aan, want er is niets meer te horen...
(Stuurprobleem, geen V-snaar dus )
Olie onder de motorkap verraadt dat er iets mis is. Reservoir van de stuurbekrachtiging blijkt leeg.
Olie erin, die weer net zo hard uit een slang spuit.
Probleem gevonden en was zo opgelost.