Raar probleem op snelweg

Arno41
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Raar probleem op snelweg

· 
Posted: 08.08.2016 - 12:08  ·  #1
Hallo allemaal,

Ik heb op de heen en terugreis naar Kroatiƫ een raar probleem gehad. We hadden veel file op de heen weg, en het was daarbij ook warm, rond de 33 graden. na de file gaf de boorcomputer ineens de melding: Motor. Wart. Erfordlich. (is een Duitse auto).
Daarbij ging de auto in een soort noodloop, hij ging niet harder bij gasgeven, maar zakte ook niet terug in snelheid. Na een minuutje verdween de melding en had ik weer vermogen. dit gebeurde voornamelijk wanneer ik bergop ging. Op het vakantie adres aardig wat rond gereden en nergens last van gehad. op de terugreis het zelfde probleem, maar in mindere maten. Het driehoekje met uitroepteken gaat tijdens de melding ook niet branden. nu weer thuis ook nergens last meer van. erg vreemd.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ikzelf denk iets met de luchtmassameter of turboklep.
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: Raar probleem op snelweg

· 
Posted: 08.08.2016 - 12:14  ·  #2
Is het niet je intercooler of de slang erheen
Lindo
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 08.08.2016 - 15:02  ·  #3
Met mijn Volvo S60 hetzelfde probleem gehad. Oorzaak was defecte sensoren van koppelings- en rempedaal. Na vervanging van deze relatief goedkope zaken probleem opgelost!
Arno41
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.08.2016 - 16:28  ·  #4
Echt waar? Sensoren van koppelingspedaal en rempedaal zou ik nooit opgekomen zijn. Ik zou eerder denken aan wat Blast away zegt. Weet je ook waar deze sensoren zitten? en hoe controleer ik of deze stuk zijn? Ik wil dat wel controleren dan.
Lindo
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 08.08.2016 - 16:30  ·  #5
Ben niet zo bijdehand om e.e.a. zelf te regelen. Defecten kwamen aan het licht tijdens uitlezen. Tot volle tevredenheid door mijn vakgarage in half uur gefikst.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 08.08.2016 - 19:19  ·  #6
Ik zou de auto eens laten uitlezen. Wellicht dat je daar de spijker mee op de kop kunt slaan en het "probleem" uit de storingshistorie kunt halen. Dan weet je het in elk geval zeker.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 08.08.2016 - 20:45  ·  #7
+1
Al het andere is gissen.
Arno41
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.08.2016 - 22:04  ·  #8
Ik ga hem ook laten uitlezen. Ik denk toch aan een elektronisch probleem gezien het feit dat het probleem zich voordoet tijdens de melding die de boordcomputer geeft. Zodra de melding weg is is het probleem ook weg, dus een lek lijkt me niet logisch.

Selected quotes for multi-quoting:   0