Hallo allemaal,
Vorige week ben ik met een v70 classic bezig geweest uit 1999 met het nieuwe 2.4i blok.
Een klant van mij vertelde al dat de auto geen compressie meer had nadat deze was gestrand op de snelweg.
Auto werd bij mij gelost, en inderdaad geen compressie.
Koelwater was ook verdwenen.
Even vluchtig gekeken, en zag al gauw dat de onderste koelwaterslang eraf was.
Door een doorgeroeste slangenklem, heel grieplig. Een onderdeeltje van een paar euro. Voor zover ik kan beoordelen is het een originele “volvo slangenklem”
Resultaat:
Blok gescheurd, bedrading verbrand/versmolten, zo heet geworden.
Wellicht handig voor de classic rijders om dit even te controleren. Bespaard een hoop ellende.
Ik ga er komende vrijdag een ander torretje in lepelen!
Vorige week ben ik met een v70 classic bezig geweest uit 1999 met het nieuwe 2.4i blok.
Een klant van mij vertelde al dat de auto geen compressie meer had nadat deze was gestrand op de snelweg.
Auto werd bij mij gelost, en inderdaad geen compressie.
Koelwater was ook verdwenen.
Even vluchtig gekeken, en zag al gauw dat de onderste koelwaterslang eraf was.
Door een doorgeroeste slangenklem, heel grieplig. Een onderdeeltje van een paar euro. Voor zover ik kan beoordelen is het een originele “volvo slangenklem”
Resultaat:
Blok gescheurd, bedrading verbrand/versmolten, zo heet geworden.
Wellicht handig voor de classic rijders om dit even te controleren. Bespaard een hoop ellende.
Ik ga er komende vrijdag een ander torretje in lepelen!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).