Radiateur V70 classic vervangen

DanielS
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Radiateur V70 classic vervangen

· 
Posted: 14.12.2015 - 18:03  ·  #1
Het lijkt me niet mee te zitten met de T5... Vanavond is de radiateur gesneuveld. Bij de bovenste koelslang is het plastic gebroken in de slang dus de radiateur zal vervangen moeten worden.
Hoe vlieg ik dit aan? Is er ergens een handleiding te vinden op het forum?

En welke heb ik precies nodig? Als ik online kijk zie ik een flink aantal varianten namelijk...
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Re: Radiateur V70 classic vervangen

· 
Posted: 14.12.2015 - 19:31  ·  #2
ligt het er echt helemaal van af? anders zou ìk, alleen om te testen èn om rustig verder te zoeken, eerst nog proberen het plastic te lijmen (en de slang er voorzichtig weer op te zetten, met twee klemmen náást elkaar die je niet te strak aantrekt)
[spam]ik heb zelf MESA Super+ èn activator in de vriezer staan voor dat soort testjes/noodreparaties..[/spam]
DanielS
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 14.12.2015 - 20:01  ·  #3
Hij ligt er helemaal af.

Dus word echt een nieuwe. Ook niet echt zin aan dat m'n gelijmde kunstwerk op de snelweg nog een keer sneuvelt ;)
Nu alleen nog even uitvinden welke ik hebben moet.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 14.12.2015 - 20:24  ·  #4
626Ronin
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.12.2015 - 20:26  ·  #5
ja, da's duidelijk. (al heb ik ze met dat spul voor mijn neus een v-snaar zien sluiten alsof het twee magneetjes waren, waarna ik hem meteen in mijn handen gedrukt kreeg om te proberen hem weer van elkaar te krijgen :hi: dat ging dus mooi niet meer..
ik weet niet waar jij zoekt, maar waar ik kijk hebben ze wel verschillende merken, maar ongeacht motorisering of handbak/automaat allemaal dezelfde afmetingen. ik zou er eentje van vol aluminium zoeken als het kon..
ik had al zo'n vermoeden: "bij montage in een auto met handgeschakelde versnellingsbak, worden de aansluitingen voor de automatische transmissiekoeler open gelaten.."
DanielS
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 14.12.2015 - 22:49  ·  #6
Welke koelvloeistof gaat er in een 98 T5?

Zie inderdaad wel dezelfde afmetingen maar veelal met/zonder airco, automaat/handgeschakeld. Maar airco heeft toch niets met de radiateur van doen?
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.12.2015 - 06:37  ·  #7
Allereerst moet je even kijken bij een classic of het een handbak is of automaat (ivm de oliekoeler voor de bak), dan de goede radiateur kopen (bij voorkeur Nissens 40mm o.a. bij Winparts). Het makkelijkst pak je het hele pakket, dus radiateur, incl intercooler en condensor eruit en bouwt het spul buiten de auto om en plaats de hele zooi weer terug als 1 pakket zijnde....

Wil of kan je dit niet doen, moet je even een stuk draad door het front heenfrommelen om de intercooler en condensor aan op te hangen, en dan alleen de radiateur eruit pakken. (vind dit persoonlijk vrij omslachtig werken)
DanielS
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 15.12.2015 - 11:21  ·  #8
Het is een handbak dus de oliekoeler voor de bak heb ik niet. Dan heb ik dus alleen een normale oliekoeler. Kun je de airco condensor zomaar loshalen dan? Ben al een aantal instructies tegen gekomen dus ik verwacht wel dat het gaat lukken. Zit ik alleen nog met welke soort koelvloeistof erin moet. Dan ga ik vanavond alles maar bestellen zodat we van het weekend bezig kunnen <_<
626Ronin
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.12.2015 - 11:31  ·  #9
nee, dan heb je géén oliekoeler, alleen een vloeistofkoeler.
als je toch alle vloeistof ververst kun je zelf kiezen. heb je een duidelijk herkenbare kleur/ vind je niets in de boekjes/facturen?
als je wisselt is het het beste om ook te spoelen, maar vang al dat spoelwater maar eens op..
DanielS
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 15.12.2015 - 12:29  ·  #10
DanielS
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 15.12.2015 - 19:43  ·  #11
Bestelling is de deur uit. Heb alles maar bij Estateservices besteld. In 2.5 week ben ik al aardig aan het sponsoren, hoop niet dat dit aanhoud... <_<

Selected quotes for multi-quoting:   0