Radio met kuren (HU-650)

 
 
 
 
 
Gijs
 
Avatar
 
Subject:

Radio met kuren (HU-650)

 · 
Posted: 03.12.2011 - 14:56  ·  #1
Sinds een paar dagen heeft mijn radio zware kuren: hij verspringt tussen AM/FM/CD player terwijl ik naar radio of CD luister. Gebeurt niet constant, af en toe kan je misschien wel een heel liedje luisteren maar daarna gaat ie aan het verspringen......maximaal anoying. Als je dan op bijv FM knopje drukt gaat het wel weer even goed.

Ik heb filmpje op youtube geplaatst (http://www.youtube.com/watch?v=LagpAQ-zJVI&feature=g-upl). Vanaf 1:40 zie je wat er gebeurt......anybody can help?

Hij is overigens wel net voor een beurt naar de dealer geweest....wellicht verband? Wil eerst kijken of er gehobby-ed kan worden voordat ik tijd vrij moet maken om naar dealer te gaan.

Alvast dank!!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Radio met kuren (HU-650)

 · 
Posted: 03.12.2011 - 16:31  ·  #2
Vreemd! Je kan wellicht de accupolen eens loskoppelen. Uurtje laten staan en weer aansluiten. Misschien dat hij zich dan wel reset en dat alles weer goed is. Houd wel de code van je radio bij de hand. Volgens mij zit er op dat systeem namelijk ook een code.

Succes!!

Tristan
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Radio met kuren (HU-650)

 · 
Posted: 03.12.2011 - 19:21  ·  #3
Quote door Gijs

Sinds een paar dagen heeft mijn radio zware kuren: hij verspringt tussen AM/FM/CD player terwijl ik naar radio of CD luister. Gebeurt niet constant, af en toe kan je misschien wel een heel liedje luisteren maar daarna gaat ie aan het verspringen......maximaal anoying. Als je dan op bijv FM knopje drukt gaat het wel weer even goed.

Ik heb filmpje op youtube geplaatst (http://www.youtube.com/watch?v=LagpAQ-zJVI&feature=g-upl). Vanaf 1:40 zie je wat er gebeurt......anybody can help?

Hij is overigens wel net voor een beurt naar de dealer geweest....wellicht verband? Wil eerst kijken of er gehobby-ed kan worden voordat ik tijd vrij moet maken om naar dealer te gaan.

Alvast dank!!


Denk dat de beurt er niet veel mee te maken heeft, stom toeval. Het resetten zal naar mijn bescheiden mening niet veel soelaas bieden.
Het lijkt er op dat de schakeling van de mode keuze defect is of dat er stoorpulzen zijn. In het laatste geval zou ik de spannings toevoer naar de HU controleren... Heb je het probleem ook als er geen CD in zit??? in dat geval zou het kunnen zijn dat je CD speler te veel stroom trekt en de zaak vernacheld. Het is ook wel een foute CD die er in zit... ook geen wonder dat de zaak gaat flippen :-)
Dit zijn lastige problemen, een slechte soldering op de print zou dit ook kunnen veroorzaken. al met al niet iets waar je vrolijk van wordt.

suc6 Frans
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Radio met kuren (HU-650)

 · 
Posted: 03.12.2011 - 20:02  ·  #4
Frans,

Ik denk dat je best gelijk kan hebben. Maar ff de zooi resetten zou het ook kunnen zijn. Misschien heeft de dealer die accupool ook wel losgetrokken en is er een bepaalde unit niet goed opgestart. Dit is natuurlijk gemakkelijk te doen en stel nou eens dat je toch nog geluk kan hebben. Je weet maar nooit. ;)

Hoewel ik niet meer zo in geluk geloof hoor haha.

Groetjes,

Tristan
Gijs
 
Avatar
 
Subject:

Re: Radio met kuren (HU-650)

 · 
Posted: 07.12.2011 - 10:28  ·  #5
Nou....wellicht was de auto impressed doordat ik hier de post had gemaakt want even spontaan als het issue naar voren kwam is het nu al weer een aantal dagen verdwenen....maar thx voor de antwoorden, als ie weer kuren krijgt ga ik eerst de accu loskoppelen en dan zien we wel weer. Keep u posted!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39846
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Radio met kuren (HU-650)

 · 
Posted: 07.12.2011 - 20:53  ·  #6
Quote door Trissy1979

Houd wel de code van je radio bij de hand. Volgens mij zit er op dat systeem namelijk ook een code.


Code ?
Ik heb ook een 650, maar geen code...,ook nooit nodig gehad.
Ik denk dat je deze verwisseld met de oudere modellen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Radio met kuren (HU-650)

 · 
Posted: 08.12.2011 - 00:08  ·  #7
Bigdog, dat zou goed kunnen. Ik heb immers een classic heh en daar heb je er wel 1 nodig. Dus vandaar de attentie. ;)
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 47
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Radio met kuren (HU-650)

 · 
Posted: 09.12.2011 - 07:25  ·  #8
Ik dacht dat je de code alleen nodig hebt bij het wisselen van radio. De code van een radio is gekoppeld aan de auto.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39846
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Radio met kuren (HU-650)

 · 
Posted: 09.12.2011 - 20:46  ·  #9
Quote

Ik dacht dat je de code alleen nodig hebt bij het wisselen van radio. De code van een radio is gekoppeld aan de auto.


Van meerdere modellen kan ik me herinneren dat je de code al nodig hebt zodra de spanning er is afgeweest.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0