Ik zou denken dat het in de omvormer zit (de lader, niet de kabel); is toch een transformator want gaat van 12V auto-spanning naar 5V USB-spanning. Die zoemen vaak en kunnen allerlei andere trammelant geven. Kan je eens een andere lader proberen? (Lenen, wellicht)
Heb je het probleem ook als je dezelfde lader in een andere 12V uitgang steekt? Zo niet, dan is het dus niet de lader...
Vond het een interessante vraag... even geGoogled en dan kom je dit soort prachtstukjes tegen (ik als leek begrijp hier echt bar weinig van):
"Conducted emissie probleem door de gebruikte DC-DC choppers in de schakeling, of gewoon brak ontwerp. Hoe dan ook:
Een bekend EMC probleem, dit komt doordat ESA's (Electronic SubAssemblies) welke niet direct aan de auto verbonden zijn, niet getest hoeven te worden volgens de automotive richtlijn.
Omdat ze dan eigenlijk onder de EMC richtlijn vallen, zouden ze getest moeten worden, echter, dit gebeurd niet altijd. Doordat het gebruik in de auto is, doen veel fabrikanten het af met een eigen verklaring.
Officieel zouden de laders in ieder geval getest moeten worden om Radiated Emission en eigenlijk ook op stoorspanning die ze aan het 12V boordnet terugvoeren maar helaas....."
link:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1428815
Maar goed wat ik toch vaak lees is dat het eerder de lader is dan de kabel.