raildruk waardes van een D5

schommelt bij mij tussen 300 en 400 bar bij stationair

 
 
 
 
 
salt
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: midden Nederland
Berichten: 21
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

raildruk waardes van een D5

 · 
Posted: 04.08.2015 - 18:21  ·  #1
Bij stationair hikt de motor. Misschien ook wel in de hogere toeren maar dat merk ik niet. Met de elm327 lees ik stationair, 700 toeren, een raildruk af die schommelt tussen de 300 en 400 bar. Mag die druk zoveel schommelen en kloppen de waardes? Heb een foutcode P0088 te hoge raildruk en P0094 kleine lekkage. Heb de verstuiver retourtest gedaan maar dat beeld zag er goed uit.

Iemand die hier iets over kan zeggen, misschien een defecte sensor?

Groet,
Sicco
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6046
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: raildruk waardes van een D5

 · 
Posted: 04.08.2015 - 20:42  ·  #2
uit vida :

Brandstofdruksensor, rail (Pa)

Meetbereik: 0-2.000.000 hPa
Geeft de druk in de rail aan. De druk moet bij stationair draaien ongeveer 350.000 hPa (- 350 bar geloof ik) zijn.
Als u de motor start (starten), moet de druk minstens 200.000 hPa zijn. (200 Bar)

en verder wat info:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
salt
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: midden Nederland
Berichten: 21
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: raildruk waardes van een D5

 · 
Posted: 04.08.2015 - 23:18  ·  #3
Dank je Grunns60.
Eigenlijk schommelt de raildruk normaal rond de 300 bar (30000 kPa) dus die klopt wel aardig maar dan opeens schiet de druk kort naar soms wel 550 bar en terug naar de 300, en dat merk je dan als hik of hapering in de stationaire loop. Is het een bijregelen van de ecm op het druksignaal, of is het een bijregelen op slechte injectors. Zoals gezegd retourtest geen afwijkingen, dat wil zeggen gelijke niveaus en ongeveer 25 ml per minuut.
Is dan verder de raildruksensor de enige verdachte?

mvg
Sicco
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6046
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: raildruk waardes van een D5

 · 
Posted: 05.08.2015 - 12:04  ·  #4
dat zou bij mij in ieder geval de hoofdverdachte zijn. das overigens geen goedkoop ding. 2e handsje zou ik denken. vraag blijft dus even schiet de druk echt opeens op naar 500 bar of wordt dat doorgegeven en reageert de ECM op een verkeerd signaal met als gevolg hik hapering stationair. of is de druk daadwerkelijk af en toe even 550 bar? je kunt de stroom door de brandstofdrukregelaar ook uitlezen. misschien dat dat nog wat zegt? <_<
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 46
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: raildruk waardes van een D5

 · 
Posted: 05.08.2015 - 13:09  ·  #5
Ik zal later vandaag eens een grafiekje maken met VIDA, kun je zien hoe de raildruk er bij mij uitziet. Ik ervaar geen problemen bij stationair en heb geen idee hoe de raidruk schommelt bij mij...
salt
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: midden Nederland
Berichten: 21
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: raildruk waardes van een D5

 · 
Posted: 05.08.2015 - 16:49  ·  #6
Dank voor de reacties. Ik ben zeer benieuwd naar de grafiek :D !
salt
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: midden Nederland
Berichten: 21
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: raildruk waardes van een D5

 · 
Posted: 25.11.2015 - 19:12  ·  #7
Ik heb de drukregelklep op de hogedrukpomp vervangen. Sterk schommelen van de druk in de rail is nu weg. Besteld op internet € 100,- excl verzendkosten a 15,-. Makkelijk zelf te doen 3x torx. Bosch nummer 0928400616.
1-wiel
Koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2792
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: raildruk waardes van een D5

 · 
Posted: 25.11.2015 - 19:33  ·  #8
Mooi dat je de uitslag post.. En dat het verholpen is natuurlijk... :thumb:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0