Van het ene op het andere moment is mijn Volvo S60 T 2.4 geartronic blauwe rook gaan produceren. Ik heb inmiddels bij de dealer de carterventilatie laten vernieuwen. Het roken is daardoor zeker voor 70% gereduceerd. Vooral als je de motor warm hebt gereden (>25km) en je wacht dan een tijdje (uurtje) heeft hij bij het wegrijden nog altijd de nijging om wat rook te produceren. Bij het nemen van bochten en uit accelereren zie ik soms ook wat blauwe rook. Het olie verbruik is hoog en met de "gummi handschoentest" heb ik nog altijd wat carter overdruk moeten constateren. Daarnaast produceert de motor nog steeds wat rook/damp uit de olie vul- en de pijlstok opening.
Kan het zijn dat er kanalen verstopt zitten waar de carterventilatie op aangesloten is ?
Kan een motorflush in dit geval helpen ?
1. Turbo draait als een zonnetje,
2. Geen power verlies
3. Motor loopt keurig en rustig stationair op 750 toeren.
4. Bij vol gas en doortrekken geen probleem ook geen rook.
5. Vol gas, gas los, vol gas geen rook (klepgeleiders)
6. Geen lekke koppaking (is gecontroleerd)
7. Rook is niet constant aanwezig (heeft wel een vreemde lucht)
8. Oude caterventilatie zat helemaal verstopt met kool
9. Geen metaal gevonden in de kool
10. Geen sludge gevonden
11. Olie en filter zijn pas geleden door de dealer vervangen
Compressie wordt volgende week gemeten bij de dealer.
Wie weet misschien iets meer of heeft dit al eens meegemaakt
m.vr. Frans Petrij
Kan het zijn dat er kanalen verstopt zitten waar de carterventilatie op aangesloten is ?
Kan een motorflush in dit geval helpen ?
1. Turbo draait als een zonnetje,
2. Geen power verlies
3. Motor loopt keurig en rustig stationair op 750 toeren.
4. Bij vol gas en doortrekken geen probleem ook geen rook.
5. Vol gas, gas los, vol gas geen rook (klepgeleiders)
6. Geen lekke koppaking (is gecontroleerd)
7. Rook is niet constant aanwezig (heeft wel een vreemde lucht)
8. Oude caterventilatie zat helemaal verstopt met kool
9. Geen metaal gevonden in de kool
10. Geen sludge gevonden
11. Olie en filter zijn pas geleden door de dealer vervangen
Compressie wordt volgende week gemeten bij de dealer.
Wie weet misschien iets meer of heeft dit al eens meegemaakt
m.vr. Frans Petrij