Er is al veel over geschreven, ook door mijzelf.
Bij flink gas geven maken de verstuivers van mijn euro3 D5 een flink tikkend/ratelend geluid. Dit stopt abrupt bij 3000 toeren. Als je rustig gas geeft hoor je niets. De mate van tikken lijkt afhankelijk te zijn van de brandstofkwaliteit. Wanneer ik tankte bij de Shell was het erger dan tanken bij de Tango. Soms hielp het ook om een injector reiniger toe te voegen.
Nu is er 3 weken geleden een andere dynamo ingekomen waardoor de accu los is geweest. De dag erna was dit tikkende geluid geheel weg en kon je tijdens accelereren genieten van de roffel. Normaal was dit niet te horen....
Na een dag of 2 was het echter weer terug.
Vandaag was de accu er weer afgeweest ivm een reparatie en warempel.... weer is het tikkende geluid weg!
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Zijn er inspuitwaardes die worden gereset waarna alles beter loopt? Ik heb contact gehad met Martijn om met Vdash de geprogrammeerde verstuiver codes te controleren, zou het daar aan kunnen liggen?
Hopelijk krijgt er iemand een ingeving want zonder het getik en met de roffel is het echt fijner rijden!
Bij flink gas geven maken de verstuivers van mijn euro3 D5 een flink tikkend/ratelend geluid. Dit stopt abrupt bij 3000 toeren. Als je rustig gas geeft hoor je niets. De mate van tikken lijkt afhankelijk te zijn van de brandstofkwaliteit. Wanneer ik tankte bij de Shell was het erger dan tanken bij de Tango. Soms hielp het ook om een injector reiniger toe te voegen.
Nu is er 3 weken geleden een andere dynamo ingekomen waardoor de accu los is geweest. De dag erna was dit tikkende geluid geheel weg en kon je tijdens accelereren genieten van de roffel. Normaal was dit niet te horen....
Na een dag of 2 was het echter weer terug.
Vandaag was de accu er weer afgeweest ivm een reparatie en warempel.... weer is het tikkende geluid weg!
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Zijn er inspuitwaardes die worden gereset waarna alles beter loopt? Ik heb contact gehad met Martijn om met Vdash de geprogrammeerde verstuiver codes te controleren, zou het daar aan kunnen liggen?
Hopelijk krijgt er iemand een ingeving want zonder het getik en met de roffel is het echt fijner rijden!