rechterkant CV doet het niet, maar wel als de deur open is...

difrosti
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

rechterkant CV doet het niet, maar wel als de deur open is...

· 
Posted: 24.07.2017 - 22:47  ·  #1
Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik iets geks met de centrale vergrendeling van mijn V70 (2008). De bestuurderskant gaat niet meer op slot. Bij het vergrendelen vanaf de AB gaat de passagierskant wel op slot. Het gekke is: het bedieningspaneel voor de ramen, spiegels etc werkt ook niet meer, behalve wanneer de deur open is. Dus bij de parkeergarage: deur op een kier, raam laten zakken, kaartje trekken, raam omhoog, deur weer dicht. Vreemd! Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak/oplossing kan zijn?

Groet,
Roelof
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: rechterkant CV doet het niet, maar wel als de deur open is...

· 
Posted: 24.07.2017 - 22:54  ·  #2
Als je geen VIDA bij de hand hebt om eea uit te lezen / resetten, dan zou ik eerst een harde reset proberen door de minpool van de accu gedurende 10 minuten los te koppelen. Weer aankoppelen met de sleutel op stand II, tenminste, ik ga ervan uit dat dat bij jouw NN ook nog zo wordt aangeraden.
Ik zou me ook nog kunnen voorstellen dat er een kabel geknakt is, die geen stroom doorlaat als de deur dicht is, maar wel als de deur open is. Misschien de kabeldoorvoer aan de scharnierkant vd deur eens checken.
difrosti
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

Re: rechterkant CV doet het niet, maar wel als de deur open is...

· 
Posted: 02.08.2017 - 22:11  ·  #3
Accu loskoppen bood geen soelaas, maar de tip van een geknakte kabel wel. Dat was het probleem! Er is nu een bypass gemaakt van de beschadigde kabel en er waren nog een paarkabels die slijtplekken vertoonden. Deze zitten nu ook mooi ingetaped.

Selected quotes for multi-quoting:   0