Goedemorgen,
Al enige tijd heeft mijn Volvo V70R uit 2005 aantal storingen die blijven terugkomen.
Met name het niet werken van de cruise control is daarvan het meest opvallend.
Behalve het sporadisch uitvallen van de cc werk de auto verder naar behoren.
Bij het uitlezen kom ik op de volgende codes:
BCM-0148
BCM-0115
DEM-00B
Sinds vorige week zijn ook de BCM-0021& BCM0041 erbij gekomen.
Na enig speurwerk verdenk ik de contactrol (31313083) echter vraag ik mij af of dit wel juist is.
Ik zie namelijk dat er ook gesproken wordt over een stuurwielmodule (SWM) en dat is toch echt een ander onderdeel.
Ook zie ik online de term " Regeleenheid met stuurhoeksensor" veelvuldig langskomen.
Iemand een idee of ik in de goede richting zit en welk exact onderdeel nu hoogstwaarschijnlijk de oorzaak kan zijn?
De contactrol zelf is vrij goedkoop online te verkrijgen, terwijl de regeleenheid stuk kostbaarder is.
Benieuwd naar jullie bevindingen.
Al enige tijd heeft mijn Volvo V70R uit 2005 aantal storingen die blijven terugkomen.
Met name het niet werken van de cruise control is daarvan het meest opvallend.
Behalve het sporadisch uitvallen van de cc werk de auto verder naar behoren.
Bij het uitlezen kom ik op de volgende codes:
BCM-0148
BCM-0115
DEM-00B
Sinds vorige week zijn ook de BCM-0021& BCM0041 erbij gekomen.
Na enig speurwerk verdenk ik de contactrol (31313083) echter vraag ik mij af of dit wel juist is.
Ik zie namelijk dat er ook gesproken wordt over een stuurwielmodule (SWM) en dat is toch echt een ander onderdeel.
Ook zie ik online de term " Regeleenheid met stuurhoeksensor" veelvuldig langskomen.
Iemand een idee of ik in de goede richting zit en welk exact onderdeel nu hoogstwaarschijnlijk de oorzaak kan zijn?
De contactrol zelf is vrij goedkoop online te verkrijgen, terwijl de regeleenheid stuk kostbaarder is.
Benieuwd naar jullie bevindingen.