Regensensor achteraf inbouwen

mogelijk zonder ruit te vervangen?

ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

Re: Regensensor achteraf inbouwen

· 
Posted: 14.11.2020 - 23:13  ·  #16
Een regensensor is een optie / hulpmiddel.
Maar uit een aantal reacties hier kan t bij sommige merken nog beter dan bij een Volvo. Ik zie dit als een heel prettige optie die voorkomt dat ik zelf telkens weer de ruitenwissers moet aansturen om hun werk te doen op t juiste moment en de juiste snelheid. En dat is waarom ik wel heel tevreden ben over deze optie.
J-Fortuna
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 15.11.2020 - 00:03  ·  #17
Een regensensor is zo'n optie die je nooit mist totdat je een auto hebt gehad waar er een was ingebouwd... Ik kocht de C30 in oktober 2018 en ik kwam er pas achter dat er een regensensor in zat bij aankoop van de V70 in mei 2020.... Van die laatste auto wist ik dat de regensensor erop zat en heeft de verkoper me de werking uitgelegd, vervolgens keek ik uit nieuwsgierigheid maar eens bij de C30 en daar bleek hetzelfde knopje op het knuppeltje van de ruitenwisser te zitten. Nu gebruik ik de regensensor eigenlijk altijd, bevalt zeer goed alhoewel de werking me bij motregen en mist wel tegenvalt.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 15.11.2020 - 12:27  ·  #18
Quote door J-Fortuna

Een regensensor is zo'n optie die je nooit mist totdat je een auto hebt gehad waar er een was ingebouwd...

Dit samen met een zelfdimmende binnenspiegel!
martijn-a
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 15.11.2020 - 19:45  ·  #19
Ik mis de regensensor behoorlijk. In een vroegere Citroen zat hij wel en werkte perfect. De vorige V70 had hem wel en ik herken de ervaringen.

Echter na ruitbreuk en vervanging ervan deel deze het veel beter. Vooral gevoeliger voor miezer. (Gelpad vervangen??)

De huidige V heeft het niet, en is echt een gemis van mij.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 15.11.2020 - 20:44  ·  #20
Ja ik had er ook een in mijn 2e en 3e Ibiza. In de 1.2 tdi werkte het altijd verkeerd, altijd te snel of juist te langzaam, vreselijk. Soms vroeg ik mij af ze het ding überhaupt getest hadden bij seat. De 2016 1.4 tdi deed het daarentegen perfect. Ik hoefde de hendel nooit aan te raken, die stond gewoon weken op dezelfde stand.
Ik hoopte dat volvo het ook zo voor elkaar had, maar blijkbaar is achteraf inbouwen of überhaupt repareren niet zo simpel.
Hedzerd21
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 23
Subject:

· 
Posted: 02.11.2021 - 18:01  ·  #21
Ik haak hier even op in,

ik koop binnenkort een V70 zonder regensensor. Mijn huidige s60 met regensensor gaat dan in onderdelen te koop. Beide auto’s zijn facelift.

Is het mogelijk om de gehele sensor etc van de 1 naar de ander over te zetten?

Selected quotes for multi-quoting:   0