Het botert niet echt zo goed tussen mij en de s60 ?
Eerst een aantal meldingen die zich in een week voordeden.
- ruitenwisservloeistof laag > ok, eitje, zo gefixed
- service vereist > logisch, na aanschaf heb ik hem een grote beurt gegeven en de melding was er nog niet dus nu weggehaald, et voila!
- laadsysteem service spoed > GRRR krijgen we nou?!
De laadsysteem melding kwam gister na boodschappen doen in het display.
Naar huis gereden en probeerde weer te herstarten, dit ging met pijn en moeite omdat de accu dus niet was bijgeladen.
En na 5min draaien kwam de melding weer tevoorschijn.
Het is een yuasa 140 amp uit half 2015, dus die is denk ik niet de boosdoener.
Dan rest er nog een onderdeel en dat is de dynamo.
Ik heb deze visueel nagelopen en er hangt niets los ofzo.
Multimeter heb ik niet maar gezien het feit dat de accu niet word bijgeladen is het veilig om aan te nemen dat het de dynamo betreft. pls correct me if im wrong.
Ik ga een dezer dagen bij AutoRima een gebruikte halen en wil deze er zelf inhangen.
Volgens diverse fora en how to's op jijbuis moet dit te doen zijn voor de gemiddelde sleutelaar?
Ik zie dat er onder de kap bij de euro 4 genoeg ruimte moet zijn om dit klusje te klaren los van dat de onderste turbo slang los moet en stuurbekrachtigingspomp even plaats moet maken en dat het hele geval met 3 bouten vast zit.
Zijn er nog tips, trucs, hindernissen ed. waar ik rekening mee moet houden ?
Alle advies is welkom.
EDIT: kan de oorzaak van dit defect te maken hebben met het feit dat ik afgelopen 4 weken zeker 3x iemand heb moeten helpen met starten dmv startkabels ? of is dit een gevalletje toeval en een dynamo die zn beste tijd heeft gehad. km stand 275K
Eerst een aantal meldingen die zich in een week voordeden.
- ruitenwisservloeistof laag > ok, eitje, zo gefixed
- service vereist > logisch, na aanschaf heb ik hem een grote beurt gegeven en de melding was er nog niet dus nu weggehaald, et voila!
- laadsysteem service spoed > GRRR krijgen we nou?!
De laadsysteem melding kwam gister na boodschappen doen in het display.
Naar huis gereden en probeerde weer te herstarten, dit ging met pijn en moeite omdat de accu dus niet was bijgeladen.
En na 5min draaien kwam de melding weer tevoorschijn.
Het is een yuasa 140 amp uit half 2015, dus die is denk ik niet de boosdoener.
Dan rest er nog een onderdeel en dat is de dynamo.
Ik heb deze visueel nagelopen en er hangt niets los ofzo.
Multimeter heb ik niet maar gezien het feit dat de accu niet word bijgeladen is het veilig om aan te nemen dat het de dynamo betreft. pls correct me if im wrong.
Ik ga een dezer dagen bij AutoRima een gebruikte halen en wil deze er zelf inhangen.
Volgens diverse fora en how to's op jijbuis moet dit te doen zijn voor de gemiddelde sleutelaar?
Ik zie dat er onder de kap bij de euro 4 genoeg ruimte moet zijn om dit klusje te klaren los van dat de onderste turbo slang los moet en stuurbekrachtigingspomp even plaats moet maken en dat het hele geval met 3 bouten vast zit.
Zijn er nog tips, trucs, hindernissen ed. waar ik rekening mee moet houden ?
Alle advies is welkom.
EDIT: kan de oorzaak van dit defect te maken hebben met het feit dat ik afgelopen 4 weken zeker 3x iemand heb moeten helpen met starten dmv startkabels ? of is dit een gevalletje toeval en een dynamo die zn beste tijd heeft gehad. km stand 275K