D5 is relatief schoon en V70 een duurzame, veilge auto, waarom zo'n belachelijk hoge rijtuigenbelasting?

Wanneer wordt de politiek nu eens consequent en eerlijk?

 
 
 
 
 
J.W.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Krimpen aan de Lek
Leeftijd: 46
Berichten: 431
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: D5 is relatief schoon en V70 een duurzame, veilge auto, waarom zo'n belachelijk hoge rijtuigenbelasting?

 · 
Posted: 15.01.2014 - 19:02  ·  #16
Het is inderdaad wel raar dat je rond de 440,- per kwartaal betaald voor een dik 1600 kg zware auto waar ik 1:16.5 mee haal . Dit ondanks mijn redelijk zware rechter voet. Maar als ik dan even gas geef om een prius of polo blue motion te lossen, is het leed al een stuk minder. En je weet waar je aan begint als je de auto koopt.
jjeronimus
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weeze
Leeftijd: 42
Berichten: 165
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: D5 is relatief schoon en V70 een duurzame, veilge auto, waarom zo'n belachelijk hoge rijtuigenbelasting?

 · 
Posted: 15.01.2014 - 22:56  ·  #17
Quote door Bootsman

JJeronimus.

Je zult wel gelijk hebben. Maar dit feitelijk de discussie niet. Het gaat om het feit dat een bepaalde auto in NL volgens de politiek eigenlijk gesloopt zou moeten worden vanwege de vervuiling die deze auto veroorzaakt en als je hem niet sloopt betaal je je blauw aan MRB. Mijn punt is dat ze hier gek zijn omdat ik D voor dezelfde auto een groene Plakette krijg! O-)

Groet, Hans


En daar zijn we het dan in elk geval roerend over eens!
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3377
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: D5 is relatief schoon en V70 een duurzame, veilge auto, waarom zo'n belachelijk hoge rijtuigenbelasting?

 · 
Posted: 17.01.2014 - 18:02  ·  #18
Quote door EdwardP
Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
En ik was me bewust van die kosten toen ik de auto kocht.
1:20???
Over 25.000 km gemeten rijd ik 1:13, 1:20 haal ik alleen als ik 90 rijd met de cc aan :'(
Over 130.000 km gemeten rijd ik 1 op 18,3 gemiddeld. Gemiddeld, dus net als TS regelmatig 1 op 20 en hoger. Dat lukt jou niet omdat de auto een euro 4 motor heeft ;)

Zo'n auto kost zeker geld, en daar houden we vast rekening mee van te voren. Maar ik ben het wel met Bootsman eens. Een auto die 1 op 20 rijdt, maar wel 135 euro per maand betalen. Een ecodiesel die zogenaamd 1 op 20 zou moeten rijden maar dat niet haalt, hoeft niets te betalen.

Vroeger betaalde je een bedrag afhankelijk van het gewicht van de auto, en de soort banden. Lichte auto's met luchtbanden betaalden weinig, zware auto's met metalen banden juist meer. Daar is tegenwoordig nog weinig van over.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: D5 is relatief schoon en V70 een duurzame, veilge auto, waarom zo'n belachelijk hoge rijtuigenbelasting?

 · 
Posted: 17.01.2014 - 21:29  ·  #19
Hier ben ik het zeker mee eens Jeroen! Maar ja... De politiek hier spoort in mijn ogen echt niet meer. Als ik naar mijzelf kijk... Heb ruim 2 jaar terug een zwaar ongeluk als bijrijder gehad. Ben hier nu nog revaliderende van en zal ook nooit meer de oude worden. Ik zat op dat moment in een Suzuki Samurai en kwam er een Prius met ruim 80 door het rode licht. Vol naar binnen geklapt en die gammele bak op zijn kant. Met mijn hoofd door het zijraam geklapt en op het asfalt geklapt. Nou, de rest laat zich raden. Ik blijf dus Volvo rijden voor mijn veiligheid. Het heeft niet te maken dat ik geen goedkoop "hok" wil rijden maar wel dat ik dit gewoonweg niet meer durf na deze traumatische ervaring! Hier zouden ze in den Haag eens naar moeten kijken! :sick: :sick:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0