Al jaren stoor ik me aan het feit dat wij met de keuze van onze auto speciaal gekozen hebben voor een relatief schone, veilige, duurzame en zuinige gezinsauto: V70 D5 dus, en een torenhoge rijtuigenbelasting moeten (euro 440,00 pm) betalen alhoewel de meeste van de keuzecriteria in lijn zijn met de politiek van deze tijd. Is er geen mogelijkheid om via dit forum eens een vuist te ballen om de zaken in Den Haag eens aan te gaan kaarten of de TV? Ik weet het dat de regering de auto als een heilig melkkoetje ziet, daar heb ik het zelfs met Alexander Pechteld van D66 over gehad toen wij samen bij Volvo aan het wachten waren om onze auto te servicen, maar toch, als we Volvo een duurzaamheidsklasse zouden moeten geven dan viel die zomaar in Klasse A, geloof mij maar. Als je alleen al naar de levensduur van de Volvo's kijkt dan zijn het toch geen fiatjes of Hyundais? Ik zie zoveel mooie, al oude Volvo's rondrijden dus hoeft er een heel stuk minder energie en materiaal verbruikt te worden om weer een nieuwe auto te maken. En dan rij ik met mijn D5 enorm zuinig en haal ik vrij vaak de 1:20 (echt en niet de computer).
Nu mag ik zelfs ook niet meer een paar steden in in Nederland omdat mijn dieselauto te oud is??
Moeten wij maar gewoon als makke schaapjes de regeltjes van de politiek die wij in het zadel geroepen hebben te tolereren?
Toen ik het vorig jaar bij Volvo aankaartte kreeg ik als dooddoener te horen dat ik een Volvorijder ben en dus wel een goed gevulde portemonnaie moest hebben zodat ik me er eigenlijk niet druk over hoefde te maken... Dat vond ik wel een behoorlijke misser en ik hoop dat Volvo zijn personeel voortaan iets beter voorlicht.
Nu mag ik zelfs ook niet meer een paar steden in in Nederland omdat mijn dieselauto te oud is??
Moeten wij maar gewoon als makke schaapjes de regeltjes van de politiek die wij in het zadel geroepen hebben te tolereren?
Toen ik het vorig jaar bij Volvo aankaartte kreeg ik als dooddoener te horen dat ik een Volvorijder ben en dus wel een goed gevulde portemonnaie moest hebben zodat ik me er eigenlijk niet druk over hoefde te maken... Dat vond ik wel een behoorlijke misser en ik hoop dat Volvo zijn personeel voortaan iets beter voorlicht.