Mijn rembekrachtiger heeft het begeven. Het rempedaal sist als een slang. Dat komt omdat het blaasbalgje dat op de bekrachtiger zit, lek is of gescheurd.
Je krijgt dan dit effect: https://www.youtube.com/watch?v=cBWpakOaVD0
Ik heb inmiddels via onderdelenlijn dezelfde kunnen vinden en die komt van de week binnen. Dat was nog een hele puzzel want het onderdeelnummer geeft telkens aan dat het bij een benzineversie hoort, terwijl het een D5 is.
Voor alle zekerheid het demontagebedrijf gebeld en die zeggen dat hij echt uit een V70 D5 komt.
Het schijnt iets te maken te hebben met een DTSC sensor. Maar het onderdeelnummer is exact hetzelfde dus ik ga er vanuit dat het de goede is.
Komende zaterdag ga ik er aan beginnen. Zie er als een berg tegenop want het schijnt een k**klus te zijn.
Volgens mij gaat het als volgt (dit kwam ik elders op het forum tegen)
Accu loshalen. Daarna: Luchtfilterbak, zekeringenhouder, absmodule, veerpootbrug en de bovenste motorsteun en vacuumleiding demonteren. Vervolgens de hoofdremcilinder los.
Binnen in de auto de 4 bouten los en de rem loshalen van de rembekrachtiger. Dat loshalen van de 4 bouten is lastig en je moet een lange dop 13 een flexibele koppeling en een paar verlengstukken hebben.
Is dat het verhaal?
Moet je niet eerst ook het reservoir leegzuigen? En moeten de remleidingen los? Daarna nog ontluchten?
Misschien hebben jullie nog andere tips of dingen waar ik op moet letten?
Overigens vraag ik me af of het flinke trillen in stationair daarna verdwenen zal zijn. Dat doet hij namelijk de laatste 2 weken nogal flink. De ruit aan de bestuurderskant hoor ik echt trillen. Volgens mij zitten de voorste en achterste motorsteun op het zelfde vacuümsysteem als de bekrachtiger? En dat sissen is een vacuümlek.
Dank voor het meedenken!
Je krijgt dan dit effect: https://www.youtube.com/watch?v=cBWpakOaVD0
Ik heb inmiddels via onderdelenlijn dezelfde kunnen vinden en die komt van de week binnen. Dat was nog een hele puzzel want het onderdeelnummer geeft telkens aan dat het bij een benzineversie hoort, terwijl het een D5 is.
Voor alle zekerheid het demontagebedrijf gebeld en die zeggen dat hij echt uit een V70 D5 komt.
Het schijnt iets te maken te hebben met een DTSC sensor. Maar het onderdeelnummer is exact hetzelfde dus ik ga er vanuit dat het de goede is.
Komende zaterdag ga ik er aan beginnen. Zie er als een berg tegenop want het schijnt een k**klus te zijn.
Volgens mij gaat het als volgt (dit kwam ik elders op het forum tegen)
Accu loshalen. Daarna: Luchtfilterbak, zekeringenhouder, absmodule, veerpootbrug en de bovenste motorsteun en vacuumleiding demonteren. Vervolgens de hoofdremcilinder los.
Binnen in de auto de 4 bouten los en de rem loshalen van de rembekrachtiger. Dat loshalen van de 4 bouten is lastig en je moet een lange dop 13 een flexibele koppeling en een paar verlengstukken hebben.
Is dat het verhaal?
Moet je niet eerst ook het reservoir leegzuigen? En moeten de remleidingen los? Daarna nog ontluchten?
Misschien hebben jullie nog andere tips of dingen waar ik op moet letten?
Overigens vraag ik me af of het flinke trillen in stationair daarna verdwenen zal zijn. Dat doet hij namelijk de laatste 2 weken nogal flink. De ruit aan de bestuurderskant hoor ik echt trillen. Volgens mij zitten de voorste en achterste motorsteun op het zelfde vacuümsysteem als de bekrachtiger? En dat sissen is een vacuümlek.
Dank voor het meedenken!