Een goedemorgen samen,
Van het weekend dacht ik even de remblokken te vervangen voor een setje nieuwe keramische van Ate.
De Haynes manual die ik doorgaans als handleiding gebruik gaf uitdrukkelijk aan dat de bouten/sliders (kan even niet op het juiste Nederlandse woord komen...) waarmee de remklauw vastzit (niet de bracket, die blijft zitten), niet opnieuw gebruikt mogen worden, en ze worden bij het Ate remblok setje niet meegeleverd. Hoe kwalijk is het om die toch te hergebruiken? Ze moeten op 200Nm vast dus dat is wel heel veel, en geeft kans op breuk bij hergebruik als je het mij vraagt.
Kan ik die anders los kopen, bij Volvo of elders?
Voor het terugduwen van de remzuiger, kan dat gewoon met een lijmklem, of moet dat per sé met zo'n draaiend setje?
En als laatste: er wordt aangeraden om bij het terugduwen van de zuiger de remvloeistofnippel open te zetten om zo de overtollige vloeistof af te tappen, ipv die terug te drukken naar het reservoir, ivm risico op het 'omslaan' (flip, in het Engels) van de pakkingen in de hoofdremcilinder. Ik wil de vloeistof toch vervangen (wordt weer eens tijd) dus op zich heb ik daar niet zo'n probleem mee, maar ik vroeg me toch even af of dit typisch gezien gedaan wordt, of dat het overdreven voorzichtig is.
Van het weekend dacht ik even de remblokken te vervangen voor een setje nieuwe keramische van Ate.
De Haynes manual die ik doorgaans als handleiding gebruik gaf uitdrukkelijk aan dat de bouten/sliders (kan even niet op het juiste Nederlandse woord komen...) waarmee de remklauw vastzit (niet de bracket, die blijft zitten), niet opnieuw gebruikt mogen worden, en ze worden bij het Ate remblok setje niet meegeleverd. Hoe kwalijk is het om die toch te hergebruiken? Ze moeten op 200Nm vast dus dat is wel heel veel, en geeft kans op breuk bij hergebruik als je het mij vraagt.
Kan ik die anders los kopen, bij Volvo of elders?
Voor het terugduwen van de remzuiger, kan dat gewoon met een lijmklem, of moet dat per sé met zo'n draaiend setje?
En als laatste: er wordt aangeraden om bij het terugduwen van de zuiger de remvloeistofnippel open te zetten om zo de overtollige vloeistof af te tappen, ipv die terug te drukken naar het reservoir, ivm risico op het 'omslaan' (flip, in het Engels) van de pakkingen in de hoofdremcilinder. Ik wil de vloeistof toch vervangen (wordt weer eens tijd) dus op zich heb ik daar niet zo'n probleem mee, maar ik vroeg me toch even af of dit typisch gezien gedaan wordt, of dat het overdreven voorzichtig is.