in de herkansing van de sleutelmeeting in Amsterdam zag ik onder Jack's C70 ook "nieuwe" remklauwen, met een stofhoes die dus al loskwam uit de klauw.
zelf heb ik voor mijn classic een paar remklauwen gereviseerd met een goedkoop revisiesetje, waar ik juist één oud origineel ATE stofhoesje moest monteren omdat die imitatie te dikwandig en stug was en loskwam uit de cilinder als de zuiger er wat verder uit kwam.
die originele ATE stofhoes was veel dunner en nog steeds flexibel. (en deed me denken aan ander "veiligheidsrubber"
)
Walter, kun jij die stofhoezen eens nader bekijken, vooral als je de zuiger wat verder uitschuift? ook ben ik benieuwd of hier wel vet achter zit, maar dat kan je niet/moeilijk zien zonder ze te verwijderen of op te rekken.
net als met bouten die al een tijdje vast zitten klop ik ontluchtingsnippels altijd los: eerst met een sleutel onder spanning zetten richting vast, tik op de kop met een hamertje, spanning richting los en nog een klop.. desnoods herhalen..
hoeveel zin hebben alleen rvs slangen vóór als de druk nog "weg" kan via de achterkant?