Remmen achter

classic

@@lgra
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 65
Subject:

Re: Remmen achter

· 
Posted: 04.11.2015 - 19:37  ·  #31
Bij problemen is het raadzaam de remzuigers geheel te verwijderen. Hierbij iig de remcups en de stofkappen vervangen.
De zuigers controleren op braampjes en onvolkomenheden. Kleine onzuiverheden kun je wegwerken met waterproof korrel 1000 of 1500. De klauw zelf mankeert eigenlijk nooit wat aan.

Zaak weer monteren met siliconenvet zg Ate vet. Smeer dit ook achter de stofringen.

Beste preventie: Elke 3 jasr remvloeistof vervangen en ook om dev2 a 3 jaar de blokken demonteren en geleidingen spaarzaam invetten met keramisch vet, dit om geen problemennte krijgen met ABS sensoren.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 04.11.2015 - 19:44  ·  #32
Is dat Ate vet siliconen vet? Voelt anders aan. maar wel idd ate remvet blauw gebruiken bij de cilinder en zuiger.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 04.11.2015 - 20:34  ·  #33
wat @@lgra zegt: poets je zuigers op, she'll be right! dikke kans dat het komt door vocht achter je rubbers, ofwel door te lang met oud remsap rijden, ofwel lekke (of losgekomen, als je nog 2 mm voering had staan ze strak en kunnen ze ook "open" gaan staan) stofcups, die je dan wel moet vervangen..
als je het uithoudt tot de sleuteldag kunnen we dan ook kijken? bestel dan iig een revisiesetje rubbers.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 04.11.2015 - 20:51  ·  #34
ik moet zowiezo nieuwe schijven hebben. Ga er geen dure opzetten, want meer dan een jaar of 4 ga ik er waarschijnlijk niet meer mee rijden. Dat houden schijven van een "huismerk" ook wel uit denk ik zo. Ik zal idd 2 revisie setjes meebestellen, maar ook daarin zijn grote prijsverschillen.
626Ronin
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2015 - 22:22  ·  #35
bij mijn voorklauwen bleek goedkoop waardeloos, ik heb uiteindelijk een nog goeie ate stofhoes terug moeten zetten omdat die imi niet in de groef bleef zitten..
ik heb ook wel eens goedkope schijven weg kunnen gooien omdat ik er ook goedkope blokken bij had die bindmateriaal in de schijf "bloedden" waarna ik uit de auto trilde.. blokken zou ik wel goed nemen, schijven, vooral achter, zou je kunnen proberen.
(heb zelf nog een hele mooie set net ingedraaid van Avoldem liggen die er nog op moet)
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2015 - 22:26  ·  #36
Ik heb net schijven en revisieset bij Estate services besteld, van het huismerk.
Half januari moet hij weer op voor de Apk, dus het moet wel ff knap zijn dan ;-)
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 09:00  ·  #37
Quote door GRUNNS60

Ik zou het wel aandurven één kant te vervangen. :yes:

Ik heb bij mijn vorige auto 1 remklauw vd sloop erop gezet.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 09:04  ·  #38
Quote door PDJ

ik moet zowiezo nieuwe schijven hebben. Ga er geen dure opzetten, want meer dan een jaar of 4 ga ik er waarschijnlijk niet meer mee rijden. Dat houden schijven van een "huismerk" ook wel uit denk ik zo. Ik zal idd 2 revisie setjes meebestellen, maar ook daarin zijn grote prijsverschillen.

Ik kocht bij misterauto.nl voor de vorige auto alles rondom nieuw voor 250 euro.

Dwz nieuwe schijven voor en achter.
Nieuwe blokken voor en achter.
Merk ATE.

Voor mijn V70 kost dit zelfde setje excl de handrem ook ca 250 euro.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 13:04  ·  #39
Ondanks dat er mensen zijn met slechte ervaringen heb ik goede ervaringen met de standaardsetjes van www.autopartsonline.nl . Inmiddels op 2 auto's.
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 13:15  ·  #40
10.000 km terug schijven voor vervangen voor goedkope Ouinten Hazell schijven en blokken... pff wat een spijt.
Het remmen bij stadsnelheden tot ca. 60 km/h prima, maar bij het remmenop wat hogere snelheid schud/tril je bijna van stoel. Jammer van de 250,-, bij de volgende beurt gaan ze er dan ook weer onder vandaan.. Dure leer maar voor mij geen goedkope prut meer.

Verder natuurlijk ieders eigen keus.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 13:20  ·  #41
Quote door Mark

10.000 km terug schijven voor vervangen voor goedkope Ouinten Hazell schijven en blokken... pff wat een spijt.
Het remmen bij stadsnelheden tot ca. 60 km/h prima, maar bij het remmenop wat hogere snelheid schud/tril je bijna van stoel. Jammer van de 250,-, bij de volgende beurt gaan ze er dan ook weer onder vandaan.. Dure leer maar voor mij geen goedkope prut meer.

Vroeger gebruikte ik Brembo, dat was in mijn motor tijdperk.

TRW en ATE zijn toch goede merken?

Heb ook wel eens alles van Bosch gekocht, schijven en blokjes en daar was ook weinig mis mee.

Oftewel...... Wat is een goed merk of merken.
626Ronin
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 13:34  ·  #42
TRW remBLOKKEN horen in de vuilnisbak, niet onder een auto.. tenzij je van trillingen houdt.

Quote door grrroovedude

Ondanks dat er mensen zijn met slechte ervaringen heb ik goede ervaringen met de standaardsetjes van www.autopartsonline.nl . Inmiddels op 2 auto's.

daar kreeg ik dus TRW blokken en ABS (All Break* Systems) schijven vandaan: voor het eerst en voor het laatst..
*zoals sommige shops ze noemen, moet natuurlijk Brake zijn
later kwam ik die blokjes nog eens tegen onder een door een vriendin te kopen S60 met dezelfde symptomen: we konden de auto goed op rammeltjes controleren als we remden.. laten vervangen door bosch en remschijven af laten draaien..
TRW laat bindmiddel achter op de schijf en dat trekt daar in, met op die plaatsen betere wrijving dan op de rest van de omtrek.. dit fenomeen zien velen ten onrechte aan voor kromme schijven..
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 13:55  ·  #43
Dan bedoel je dus de blokjes van TRW.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 14:00  ·  #44
Quote door hermanusb

Quote door Mark

Vroeger gebruikte ik Brembo, dat was in mijn motor tijdperk.

TRW en ATE zijn toch goede merken?

Heb ook wel eens alles van Bosch gekocht, schijven en blokjes en daar was ook weinig mis mee.

Oftewel...... Wat is een goed merk of merken.

Brembo is ook leverbaar voor je Volvo. Is niet noemenswaardig duurder dan Bosch of Febi/Bilstein
https://www.winparts.nl/remsys…63093.html
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
626Ronin
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 14:07  ·  #45
Quote door hermanusb

Dan bedoel je dus de blokjes van TRW.

ja.
voor draagarmen van mijn classic schijnt het één van de twee OEM merken te zijn..
febi maakt diezelfde draagarmen echter weer allerbelabberdst.
ik zweer bij bosch of ate voor mijn remmen..

Selected quotes for multi-quoting:   0