Remmen achter

classic

grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Remmen achter

· 
Posted: 05.11.2015 - 14:25  ·  #46
Quote door 626Ronin

TRW remBLOKKEN horen in de vuilnisbak, niet onder een auto.. tenzij je van trillingen houdt.

Quote door grrroovedude

Ondanks dat er mensen zijn met slechte ervaringen heb ik goede ervaringen met de standaardsetjes van www.autopartsonline.nl . Inmiddels op 2 auto's.

daar kreeg ik dus TRW blokken en ABS (All Break* Systems) schijven vandaan: voor het eerst en voor het laatst..
*zoals sommige shops ze noemen, moet natuurlijk Brake zijn
later kwam ik die blokjes nog eens tegen onder een door een vriendin te kopen S60 met dezelfde symptomen: we konden de auto goed op rammeltjes controleren als we remden.. laten vervangen door bosch en remschijven af laten draaien..
TRW laat bindmiddel achter op de schijf en dat trekt daar in, met op die plaatsen betere wrijving dan op de rest van de omtrek.. dit fenomeen zien velen ten onrechte aan voor kromme schijven..

Dat bedoel ik dus met mijn disclaimert. Ik heb er louter goede ervaringen. Maar ik heb weer slechte ervaringen met enkele leveranciers waar anderen hier mee weglopen.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 14:26  ·  #47
Op de vorige focus had ik ook rondom alles van Bosch en daar was niks mis mee.

Ik hou er wel van om zodra ik een auto koop het remmenwerk te vervangen, dat was nu niet nodig maar de volgende beurt is gewoon nieuwe schijven en blokjes
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.11.2015 - 00:50  ·  #48
Morgen krijg ik de schijven van t huismerk van estate services binnen. Kga wel meemaken of t wat is.
Mister auto erg slechte ervaringen mee, en hou t graag binnen nederland.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 06.11.2015 - 02:16  ·  #49
Mij lijkt dat remmerij een kwestie van persoonlijke beleving is, maar ook van hoe je met je remmen omgaat. Een automaat zal per definitie veel meer geremd moeten worden, alsook een diesel, die nauwelijks remmende werking van de motor zal hebben. Rij je veel stadswerk of snelweg, het maakt allemaal uit, welk gebruik je uiteindelijk van je remmen maakt. Rem je alleen in noodsituaties of rij je anticiperend.
Bij trucks kun je veel gebruik maken van de motorrrem, waardoor ik soms meer dan 400.000 km met remblokken en schijven kon doen en op die manier kosten kon besparen. Ik grijp somtijds nog wel eens (onbewust) naar de motorrrem op m'n S60!
Een vriendin van me in UK rijdt een Mercedes en rijdt bruusk en remt navenant. Verspeelt dus elke 10.000 miles een set banden en remblokken! Ik rij vlot (display geeft aan 68km gemiddeld) maar defensief en anticiperend, maar maak zoveel mogelijk gebruik van het remmend vermogen van mijn motor, niet van de koppeling! Ik heb 40.000km geleden een set schijven en blokken op mijn benzine S60 laten monteren, die nu nog verre van versleten zijn!
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 06.11.2015 - 12:19  ·  #50
Erger dan remmen die snel slijten, vind ik "goedkope" remmen die ver voordat ze versleten zijn (10 k na montage al) zo trillen dat ze niet alleen jouw comfort verpesten, maar gewoon de hele wielophanging slopen, waardoor je er weer nieuwe (nu wèl goeie) spullen op mag zetten. dat is waar ik voor waarschuwen wil.
je zou ook kunnen zeggen dat dat uitbloeden van die TRW blokken mijn eigen schuld is, "moet je maar niet je voet op de rem houden bij het stoplicht" (of ze goed inremmen, hàd ik gedaan, dacht ik) maar met Bosch heb ik dat gezeur gewoon niet, terwijl ik er niet anders mee rijd.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.11.2015 - 18:09  ·  #51
Ik ga het zien hoe lang deze meegaan (staat geen merknaam oid op), of dat ze andere problemen gaan geven. Ik heb ze er nu onder zitten. Natuurlijk ook de handremmen opnieuw afgesteld ;-)

Selected quotes for multi-quoting:   0