Remmen achter

classic

PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Remmen achter

· 
Posted: 07.10.2015 - 21:49  ·  #1
Mijn achterremmen geven een beetje "stress". Ik reed van de A7 af, en hoorde een hoop gepiep. 1km later was ik thuis en controleerde de boel ff. Bleek dat het linker achterwiel behoorlijk warm was.
Ik heb de boel net ff los gehad, maar de zuigers gaan wel normaal terug als ik ze ff help. De remblokjes zijn nog niet af, maar veel zit er niet meer op (plusminus 3mm). Ik geloof dat dat ook wel eens een oorzaak is? Nu gaan de zuigers zover naar buiten, dat ze niet lekker meer terug gaan. Of heb ik dit verkeerd?

Is het een goed idee om eerst nieuwe blokjes te monteren en dan nog eens kijken? Nieuwe remklauw lijkt mij onwaarschijnlijk.
meijer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

Re: Remmen achter

· 
Posted: 07.10.2015 - 22:05  ·  #2
Hallo PDJ

Controleer ook de handrem voering.
Controleer of de rem schuif niet de minimale dikte bereikt heeft.
Rem blokken vervangen.
Dit alles uitvoeren aan beide kanten.

Opmerking:
Rem cillinder indrukken, met het rem pendaal weer langsaam uitdrukken ,dit minimaal 5 keer herhalen, als je dit doet bij elke kleine beurt heb je nooit problemen met de rem cillinders. (voor en achter).

Groeten BUM

G
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.10.2015 - 22:13  ·  #3
Hey Bum,

De handremvoeringen zijn prima, dat had ik laatst al bekeken. De schijf moet ik idd nog ff checken, wat is daar de minimale dikte van? (volgens mij zijn ze nog goed, maar kan 't mis hebben)
Dat je beide kanten tegelijk vervangt is niet meer dan logisch, zo werk ik altijd.

Dat gangbaar houden is idd een goede tip! Maar bij mij zijn de geleidepennen behoorlijk geroest, dus die moeten zowiezo vervangen worden.
meijer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 07.10.2015 - 22:30  ·  #4
Hallo PDJ
Het is niet alleen de voering maar ook de veerklemmen de de remschoenen op hun plaats moeten houden.
En wat de geleide pennen betreft die moet ook met de kleine beurt opnieuw ingevet worden.

Dus bij een kleine beurt altijd de remklauw demonteren en alles wat beweegt schoonmaken en op nieuw invetten met koper vet .

Groeten BUM
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 07.10.2015 - 23:04  ·  #5
eigenlijk horen de geleide pennen niet ingevet te worden (vida of haynes ben te lui om op te zoeken) iets van inwerken olie en vetten op rubber van bussen waar geleidepennen in moeten glijden. maar dat ze roestvrij en glad schoon zijn is heel belangrijk. belangrijkste reden waarom ze vast lopen.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.10.2015 - 00:05  ·  #6
Vida geeft aan voor de NN dat er GEEN vet op moet , oudere types heb ik niet bekeken , maar zou dus zo maar kunnen .
Zijn het niet van die pennen met een zwarte coating , want die kunnen inderdaad zonder , heb de mijne nog niet uit elkaar gehad, en is hopelijk voorlopig niet nodig .
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.10.2015 - 10:23  ·  #7
Quote door GRUNNS60

eigenlijk horen de geleide pennen niet ingevet te worden (vida of haynes ben te lui om op te zoeken) iets van inwerken olie en vetten op rubber van bussen waar geleidepennen in moeten glijden. maar dat ze roestvrij en glad schoon zijn is heel belangrijk. belangrijkste reden waarom ze vast lopen.

Invetten met siliconenvet tast het rubber niet aan. Niet met kopervet, want dat is vet op petroleumbasis, wat Frank hierboven zegt dus.
626Ronin
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 08.10.2015 - 12:19  ·  #8
Heren, PDJ heeft een classic, daar zitten hele andere remklauwen, -blokken en geleidepennen op! (ijzer-ijzer contact) dus daar mag/moet wel vet op. (en anders ATE remmenvet, mag ook tussen zuiger en vierkante rubber keerring)
aan de andere kant zitten die zo ruim in de gaatjes van de blokken, als je ze opschuurt en invet zijn ze ook al gangbaar.
als de zuigers zo ver naar buiten komen heb je wel kans dat ze blokkeren bij het terugveren ja.
hoe staat het met de stofhoezen? zijn die nog intact?
bij mijn Classic heb ik de ervaring inmiddels dat terugdrukken en nieuwe blokken monteren niet werkt, ik moet LA ook nog reviseren.. (goed te doen als de zuigers nog niet verrrot zijn, wat zelfs bij compleet vergane stofhoezen RA nog meeviel, materiaalkosten €15? iets voor de sleutelmeet?)
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.10.2015 - 14:43  ·  #9
Oh wacht t is een classic ja. Niet gezien. Sorry. Die hebben die pennen die je eruit moet meppen met een doorslag. Wel fijn systeem. Daar kan idd kopervet op. Al zou ik zelf keramische pasta gebruiken.
626Ronin
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 08.10.2015 - 17:09  ·  #10
dan mep je de verkeerde kant op? ik druk ze eruit met een kruiskopschroevendraaier en een klopje van een speelgoedhamer..
een paar nieuwe pennen is vers gegalvaniseerd en enig vet wat je hebt (als het maar niet op je schijven drupt) is goed.
en Paul, wat ik ook deed aan pennen of geleidevlakken, de zuigers zijn in dit type klauwen de echte boosdoeners heb ik van het 850 forum geleerd..
ze moeten op de rubbers terugveren en het kleinste beetje vuil of roest blokkeert dat systeem..
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.10.2015 - 20:19  ·  #11
Ik heb net ff de remblokken vervangen, de oude waren echt op, max 2mm er nog op. Ga zo ff een testrondje rijden.
De rubbers van de zuigers zien er prima uit gelukkig.
Ik kijk het ff aan, en als het niet anders kan, dan ga ik wat aan de klauwen doen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 08.10.2015 - 20:44  ·  #12
En ?
Hoe is het afgelopen ?
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.10.2015 - 21:34  ·  #13
Het lijkt erop dat ik mazzel heb. Ik heb een flinke testronde gemaakt waarin een groot deel snelweg en het warm worden is tot nu toe over.
Ik blijf het wel in de gaten houden natuurlijk ;-)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 08.10.2015 - 21:41  ·  #14
Klinkt goed, zijn je inspanningen niet voor niets geweest. :thumb:
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.10.2015 - 21:46  ·  #15
Gelukkig niet nee :-)

Die remblokjes zijn trouwens verbazend eenvoudig te vervangen. Das met een Chevy wel eens anders :-/

Selected quotes for multi-quoting:   0