Dag allemaal. Vanavond was ik even op bezoek in Schagen, het dorpje 15 km bij mijn eigen dorp vandaan. Tijdens het rijden sprongen er ineens 2 lampjes aan. ABS en tractioncontrol, waarbij deze allebei buiten werking waren. Getest door hard te remmen en even hard op te trekken. Hierna ben ik snel gestopt langs de weg en even onder de kap gekeken. Niets te zien. Motor opnieuw gestart en de lampjes gingen uit. Weer op getrokken en mijn reis vervolgd. 5 minuten later rijd ik 100 en ineens springt het lampje van de ABS, tractioncontrol én die van het remcirquit aan (rode lampje met uitroepteken erin, volgens het boekje: remsysteem buiten werking) . Het was nogal regenachtig dus ik schrok er niet van, zeker omdat ik niet wist waarvoor de lampjes nou brandde. Eenmaal nog steeds 100 rijdend reed ik op een rood stoplicht af maar het rempedaal verzuimde. Met die snelheid en het rode licht ben ik dus ontsnapt aan een frontale botsing, met dank aan de oplettende bestuurder die stond te wachten en op trok bij groen licht. Nog nooit ben ik zo geschrokken in de auto en heb de auto dmv terugschakelen en handrem tot stilstand gebracht. De kap weer open en niets bijzonders. Ook de rem vloeistof was op pijl. Motor opnieuw gestart en met mijn hart in de keel verder gereden. Vanaf toen heb ik de resterende 20 kilometers geen lampjes of problemen meer gehad en/of gezien.
Erg vreemd allemaal, klinkt als een spannend jongens boek maar er heeft een engeltje op mijn schouder gezeten deze avond. Wie o wie kan mij de oorzaak van dit probleem vertellen, waar zou dit misschien aan kunnen liggen? Dinsdag vertrek ik met de Volvo richting Spanje, de auto MOET dan gemaakt zijn! Alle tips en trics zijn welkom!
Vincent
Erg vreemd allemaal, klinkt als een spannend jongens boek maar er heeft een engeltje op mijn schouder gezeten deze avond. Wie o wie kan mij de oorzaak van dit probleem vertellen, waar zou dit misschien aan kunnen liggen? Dinsdag vertrek ik met de Volvo richting Spanje, de auto MOET dan gemaakt zijn! Alle tips en trics zijn welkom!
Vincent