Quote door Rik Tuin
Remmen hebben toch weinig van doen met vermogenstoename? Het gaat om de massa die tot stilstand gebracht moet worden. Of een auto van 1500 kg nu 140 of 275 pk heeft, dat maakt dan niets uit.
Of je nu razendsnel naar de 100 km/h optrekt of heel langzaam, als je moet remmen heeft de acceleratie daar niets mee van doen.
Ja en nee. Het gaat meer om de kwaliteit en overcapaciteit van remmen.
De remmen van Volvo stellen me tot op heden niet teleur, als je ooit een Alfa 33 hebt gehad zul je begrijpen wat ik ermee bedoel
Ergens aankomend jaar zal ik aan een remmenwissel toe zijn, en wil voor die tijd een beetje helder hebben wat de opties zijn mbt het tunen hiervan.
Hoewel ik er nooit het circuit mee zal gaan betreden, rijd ik dagelijks een 90-95% snelweg kilometers, en merk dat met het drukker worden van het verkeer, er ook dagelijks mensen voor mijn V70 duiken waarbij ik het toch fijn vind om net wat extra remkracht te hebben. (lees: van die mensen die niet weten hoe spiegels werken, en waarbij tijdens de rijles nooit uitgelegd is geworden waar dat staafje naast het stuur voor dient)
Ik ben een sportieve rijder, en zie (eerlijk is eerlijk) meer linkerbaan dan de rechter.