Even een kickje op dit oude topic, om niet een nieuwe te openen over hetzelfde.
Ik heb nl. ook exact hetzelfde als de topic starter, merkte ik toen ik vanmorgen voorzichtig doortrapte tijdens stilstand, bij wijze van test. Het pedaal stopt gewoon niet, je kan het (wel met tegendruk) langzaam doortrappen tot de bodem. Dat kan nooit goed zijn lijkt mij.
Hij remt voor normaal beschaafd gebruik prima, beter dan mijn V70n zelfs, maar ik wil geen problemen krijgen bij een noodstop of lange afdaling waar de motorrem niet voldoende is.
Ik ben bezorgd over mijn rembooster, want mijn V70nn heeft het typische 'sleepbootgeluid' als je bij lopende motor de olievuldop losdraait. Het geluid wat bij de V70n duidde op een vacuumlek (vaak veroorzaakt door de vacuum motorsteunen, die de V70nn echter NIET heeft). Mijn V70nn heeft echter hetzelfde motorblok D5244T5 als mijn voorganger V70n. Dus is een vacuumlek best voor de hand liggend, gezien het geluid. Ook is me opgevallen dat ik 's ochtends een erg hard rempedaal heb, wat amper in te trappen valt (en lijkt erger te worden naarmate de auto langer stilstaat) - ook iets wat duidt op dat de rembooster zijn vacuum niet vasthoudt.
Dat ook nog een probleem kan worden aangezien ik een automaat heb, en het rempedaal moet worden ingetrapt om te kunnen starten. Als de rempedaalsensor geen beweging kan registreren, kan je ook niet starten...
Tav de opmerking van Musicus hierboven: Ik heb de auto pas net, ik weet wel dat er relatief recent nieuwe voorremmen op gekomen zijn (blokken en schijven) dus mogelijk is er iets verkeerd gegaan. Weliswaar door een garage gedaan, maar ook die kunnen foutjes maken.
Wat is wijsheid? Ik weet niet direct hoe ik kan controleren dat de remmen goed zitten (ik zal eens in vida kijken of er detailplaatjes in staan over hoe de klemmen gemonteerd moeten worden). Anders maar naar de garage voor controle van de rembooster en vacuumpomp en -aansluitingen? Dat is niet echt iets wat ik zelf kan, heb geen vacuumpomp, noch kennis hierover etc.
Kan ik bij lopende motor bijv. een vacuumslang afkoppelen richting de booster, mijn vinger erop houden en als het tokkelende geluid stopt, weet ik dat daar het probleem zit? Dat werkte bij de V70n wel om de lekke vacuumsteun te vinden.