Afgelopen maandag m'n V70 weggebracht voor de keuring, en tot m'n verbazing afkeur! Wat blijkt: de remslangen aan de voorkant bleken gaar te zijn, omdat de aansluiting aan de klauwzijde behoorlijk verroest bleek. Daar zit een rubber mof overheen, waardoor 't me niet is opgevallen bij het vervangen van de schokdempers vorige maand.
Keurmeester gaf aan dit de laatste tijd bij veel auto's van 10 jaar en ouder tegen te komen: het rubber is niet verdroogd, maar de slang raakt wel verzwakt door roest op de aansluiting (de overgang van de rubber slang naar de metalen aansluitnippel).
Misschien iets om zelf bij je auto te en: APK-keurmeesters kijken er vaak overheen, kijken vooral naar droogtescheurtjes. Maar bij een noodstop trap je dus mogelijk door je rem heen omdat de slang losschiet.
Ik heb ze meteen maar allevier vervangen door Goodridge staal, goed excuus En inderdaad, ik kreeg 'm niet stukgetrokken, maar de aansluiting voelde veel te soepel. (sorry, ik krijg het niet voor elkaar om een foto te uploaden...)
Keurmeester gaf aan dit de laatste tijd bij veel auto's van 10 jaar en ouder tegen te komen: het rubber is niet verdroogd, maar de slang raakt wel verzwakt door roest op de aansluiting (de overgang van de rubber slang naar de metalen aansluitnippel).
Misschien iets om zelf bij je auto te en: APK-keurmeesters kijken er vaak overheen, kijken vooral naar droogtescheurtjes. Maar bij een noodstop trap je dus mogelijk door je rem heen omdat de slang losschiet.
Ik heb ze meteen maar allevier vervangen door Goodridge staal, goed excuus En inderdaad, ik kreeg 'm niet stukgetrokken, maar de aansluiting voelde veel te soepel. (sorry, ik krijg het niet voor elkaar om een foto te uploaden...)