Wat is het gevolg voor de stabiliteit van de auto, als je de remkracht aanzienlijk gaat verhogen? Is er bijvoorbeeld een gevolg voor je ABS, DTSC, of hoe al die systemen ook Mogen heten bij volvo?
even eerlijk (het is absoluut niet persoonlijk bedoeld)
Volvo is nogal een merk dat veiligheid hoog heft staan. Ik ga er dan ook vanuit dat de remmen eveneens in orde zijn ontworpen. Mijn V70 remt prima met een 2.5T. Als je zoveel meer behoefte hebt aan remkracht, dan vraag ik me eigenlijk af hoe er met de auto wordt gereden? (...wil ik dat jij uit mijn buurt blijft?)
Ik heb zelf aardig wat ervaring met het rijden op zandvoort. In die wereld wordt natuurlijk veel met de remmerij gedaan. Daar liepen genoeg dwazen rond die op straat met schijven reden die warm moesten zijn voordat ze wat gingen doen: levensgevaarlijk. Ik heb genoeg mensen zien rond-torren doordat de afstelling niet klopte, hij opens "toch wel heel hard" remde etc...
Als alle onderdelen van Volvo erop gedimensioneerd zijn, kun je dat allemaal wel overzetten.
Pas ajb wel op wat je tussen de oren denkt als je opens meer remvermogen hebt. Diegeen achter je heeft waarschijnlijk gewoon die zielige standard remmen uit zweden.
Be safe