Heeft hij het kookpunt gemeten van je remvloeistof dan ?
Remvloeistof is sterk hygroscopisch.
Hygroscopisch houdt in dat het vocht aantrekt en opneemt.
Daardoor gaat het kookpunt van de remvloeistof sterk omlaag, en gaat veel eerder koken.
Er zullen dampbellen ontstaan en die zijn samendrukbaar, met als gevolg weinig of geen remwerking meer.
Men schrijft voor om elke 2 jaar de remvloeistof te verversen.
Nee kon hij niet meten, heb het probleem in Italie gehad, hed geen koppelingdruk meer, dit schijnt op de zelfde remvloeistof te werken.
Na afkoelen werkte het wel weer.
De koppeling gebruikt wel dezelfde vloeistof, maar is wel een gescheiden systeem, op het zelfde reservoir.
Er zit wel een veiligheid ingebouwd.
Namelijk als het koppelingsysteem lek is, werkt het remsysteem nog wel.
Na afkoelen is de dampbel (deels waterdamp, deels remvloeistofdamp) weer weg.
Remvloeistof keert weer terug in zijn oude toestand.
Ondanks dat wil je niet een keer verrast worden bij hard remmen dat er NIETS GEBEURD!
Zou toch de remvloeistof vervangen. (niet vergeten om de koppelings cilinder ook te verversen)