Remvoering handrem vervangen

Losse voering

HHans
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Remvoering handrem vervangen

· 
Posted: 31.01.2016 - 08:09  ·  #1
Afgelopen week nadat de auto enkele dagen had stilgestaan zat de rem rechtsachter vast.
Gisteren open gemaakt en de handrem bleek de veroorzaker. Voering viel eruit toen ik de schijf eraf haalde. De voering was dus losgekomen van het zadel. Ik heb nooit iets van aanlopen of wat dan ook gemerkt/gehoord. Voering is de originele ATE en de nog intakte merksticker gaf productie 02-2004 aan. De R heeft nu 200.000 km op de teller. De losse voering heeft gelukkig geen schade of ongelukken veroorzaakt. Vandaag de lnkerkant vervangen.Ik ben benieuwd naar wat ik daar aan zal treffen.
Hidde86
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 104
Subject:

Re: Remvoering handrem vervangen

· 
Posted: 31.01.2016 - 09:35  ·  #2
veel voorkomend fenomeen bij volvo door het vele aantal automaten
waar door de handrem niet of nooit gebruikt word en als je hem
dan eens wel gebruikt valt de voering er af door ouderdom
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 31.01.2016 - 10:45  ·  #3
De mijne had t ook, en is een handbak. Is een bekende kwaal waar ze allemaal last van hebben. Dus als je niet weet of het al vervangen is; openmaken en inspecteren! Heb het al gezien dat alles aan stront was gedraaid en dan heb je een aardig dure reparatie!
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2016 - 11:37  ·  #4
Niet perse een Volvo kwaaltje , heb andere auto's gehad die hetzelfde handrem systeem hadden schijf/trommel , zelfde probleem met het loslaten van de remvoering .

Maar zoals genoemd gewoon af en toe een keer inspecteren , en op tijd vervangen .

Selected quotes for multi-quoting:   0